مهر نوشت: رئیس جمهور آلمان با غیر قابل پیش بینی خواندن «دونالد ترامپ» درباره احتمال پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «یواخیم گواک» رئیس جمهور آلمان از احتمال پیروزی دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، ابراز نگرانی کرد و او را فردی «غیرقابل پیش‌بینی» توصیف کرد.

رئیس جمهور آلمان گفت: نمی توانیم این را بگوییم که می توانیم انتظار دونالد ترامپ را به عنوان رئیس جمهور داشته باشیم و این اتفاق برای من مانند بسیاری از افراد دیگر چه در آمریکا و چه در اینجا، مسئله‌ساز است. غیر قابل پیش‌بینی بودن ترامپ مایه نگرانی است. من با تماشای آنچه که در واشنگتن می گذرد، نگران می شوم.

پیشتر وزیر خارجه آلمان نیز هشدار داده بود: رهبری دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نه تنها برای آمریکا خطرناک است بلکه برای اروپا و باقی جهان می‌تواند خطرساز باشد.

«فرانک والتر اشتاین مایر» در گفتگو با رویترز، گفته بود درباره سیاست‌های دونالد ترامپ نگران است، وی وعده می‌دهد که آمریکا را بار دیگر قدرتمند کرده و تعهدات واشنگتن را در خارج از کشور کاهش دهد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 598003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =