بهروز غریب‌پور در روزهای برگزاری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات برای اهالی آن آرزوی امنیت خاطر و آزادی دارد و امیدوار است روابط مطبوعات و تئاتر عمیق‌تر شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهروز غریب‌پور در مورد بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات که این روزها در مصلی بزرگ تهران در حال برگزاری است، گفت: «به دلیل آن که این روزها مشغول تمرین اپرای عروسکی «خیام» هستم متاسفانه نمی‌توانم در نمایشگاه مطبوعات حضور داشته باشم اما بدون شک همه ما می‌دانیم رسانه‌ها و مخصوصا رسانه‌های مکتوب از سابقه مثبت دیرینه‌ای در حوزه تعامل با تئاتر برخوردار بوده اند.»

این استاد نمایش عروسکی ادامه داد: «ما از دوره مشروطه مطبوعاتی داشته‌ایم که به عنوان یکی از ارکان آزادی و مدنیت اختصاصا به تئاتر می‌پرداخته اند و نباید فراموش کنیم که خدمات متقابل مطبوعات و تئاتر به یکدیگر غیر قابل کتمان است.»

او در مورد رابطه مطبوعات و تئاتر در روزگار معاصر افزود: «در روزگار ما نیز این خدمات متقابل هم چنان ادامه دارد. البته شکی نیست که مطبوعات ما امروزه ناچارند در کنار رقیبانی جدی به حیات خود ادامه دهند. رقیبانی که هم تاثیراتی منفی و هم تاثیراتی مثبت بر مطبوعات می‌گذارند.»

غریب‌پور تصریح کرد: «یکی از زمینه‌هایی که رقیبان جدی مطبوعات تاثیرات خود را در آن نشان داده‌اند، سرانه مطالعه است. سرانه‌ای که به شکل دردناکی پایین است و تحت تاثیر رسانه‌های مجازی روز به روز پایین‌تر هم می‌آید. با وجود همه این موارد زمانی که مطبوعات به موضوعی می‌پردازند حتی اگر در تیراژ پایین منتشر شوند، چون می‌توانند از جنبه‌های مثبت فضای مجازی بهره بگیرند، خوانندگانشان افزایش می‌یابد.»  

کارگردان اپرای عروسکی «خیام» ادامه داد: «کانال‌هایی که در فضای مجازی ایجاد شده است روزانه بخشی از آن چه را در مطبوعات منتشر می‌شود، انتشار می‌دهند. پس می‌توان گفت مطبوعات به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم بر جریان فرهنگی و علی‌الخصوص بر مخاطبان تئاتر تاثیر می‌گذارند.»  

او در پایان گفت: «آرزوی من برای اهالی مطبوعات امنیت خاطر و آزادی در نشر درست‌ترین اخبار و نقدها است و امیدوارم تعامل میان دو خانواده تئاتر و مطبوعات عمیق‌تر  شود.»     

57242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 598045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =