ایرنا نوشت: یک فعال اصلاح طلب با بیان این نکته که اصولگرایان معتدل برای انتخابات آتی به سمت روحانی خواهند رفت، گفت:فکر می کنم اصولگرایان خودشان را برای سال 1400 آماده می کنند چرا که در انتخابات 96 نامزدی که رای آور باشد، ندارند.

عبدالله ناصری مدیرعامل ایرنا در دولت اصلاحات گفت: امید اصلاح طلبان این است که برخلاف سال 92 که به دلیل حساسیت انتخابات ریاست جمهوری بزرگان اصلاحات از موضوع انتخابات شوراها کمی غافل شدند و اتفاقات نسبتا ناخوشایندی در بستن لیست یا حتی در حوزه تبلیغات، رخ داد که حتما در این انتخابات رخ نخواهد داد.

این فعال اصلاح طلب با بیان این که کار اصلی اصلاح طلبان در انتخابات سال 96 بیشتر متمرکز روی شوراهای شهر خواهد بود گفت: در این خصوص هم طبیعتا در چارچوب شورای عالی ائتلاف عمل خواهد شد و حتما سعی بر این می شود که هر حوزه انتخاباتی یک لیست بیشتر نداشته باشد . گفت و گو های اولیه در شورا انجام شده و امیدوارند که این اتفاق صورت بگیرد.

ناصری افزود: آیین نامه ها و چارچوب های اولیه تعیین شده توسط کارگروه شورای مشورتی به ریاست آقای نجفی ، ضوابط خوبی بوده برای انتخابات نامزدها و امیدواریم احزاب به ضوابطی که در شورای عالی ائتلاف تعیین شده تن بدهند و از دادن لیست های متنوع پرهیز کنند.

این استاددانشگاه در مورد فعالیت اصولگرایان در انتخابات 96 گفت: اصولگرایان نامزد جدی در انتخابات ریاست جمهوری ندارند و پیش بینی من این است که اصولگرایان معتدل به سمت آقای روحانی خواهند رفت. بنابراین دغدغه اصلی آنها هم روی شوراهای شهر خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر بخواهم در یک جمله جمع بندی کنم بدون تردید انتخابات سال 96 رقابت بسیار جدی بین اصولگرایان و اصلاح طلبان در مورد شوراهای شهر خواهد بود.

ناصری درباره فضای انتخاباتی سال 96 گفت: فکر می کنم اصولگرایان خودشان را برای سال 1400 آماده می کنند چرا که در انتخابات 96 نامزدی که رای آور باشد، ندارند.

این کارشناس مسایل سیاسی در خصوص ارزیابی از عملکرد دولت یازدهم گفت: هر آدم منصفی اگر بخواهد کارنامه هر رییس جمهوری را ارزیابی کند معیار و شاخصش در چهارساله دوم است؛ آقای روحانی در چهارساله اول رییس جمهوری اش با پدیده برجام روبه رو بود که 2 سال و نیم از وقت این دولت را گرفت.

64217

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 598083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =