پرنده زاغ بور، مورد حمایت ورزشکاران شاهرودی قرار گرفت

رییس اداره ورزش و جوانان شاهرود از گشایش دفتر محیط زیست و توسعه پایدار در حوزه ورزش شهرستان خبر داد و گفت: قرار است ورزشکاران شاهرودی گونه جانوری زاغ بور را مورد حمایت خود قرار دهند

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین مجید محمدی در جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود با ارایه گزارش عملکرد هشت ماهه ، با اعلام این خبر افزود: شاهرود نخستین شهرستان استان است که این دفتر را بر اساس تفاهم نامه سازمان محیط زیست با وزارت ورزش و جوانان بازگشایی می کند.
وی در خصوص انتخاب زاغ بور نیز گفت: این پرنده سه ویژگی مورد نیاز یعنی بومی و در حال انقراض بودن و مورد حمایت هیچ دستگاهی نبودن را داشته است.
رییس اداره ورزش و جوانان شاهرود همچنین با بیان اینکه شاهرود در مدت هشت ماه، میزبان 12 مسابقه قهرمانی ورزشی کشور بوده، افزود: به این ترتیب شاهرود میزبان 40 درصد رویدادهای کشوری استان بوده در حالی که برگزاری چنین رقابت هایی تاکنون در هیچ بازه زمانی شش ماهه ای به بیش از پنج مورد نرسیده است.
وی گفت: در این مدت هشت ماه، ۳۰ رویداد کشوری ورزشی در استان برگزار شده که شاهرود میزبان ۱۲ رویداد در این بین بوده همچنین از ۲۰ تیم استان سمنان که در نخستین سطح لیگ های کشور مشغول به فعالیت هستند، ۳۵ درصد یا هفت تیم متعلق به شاهرود است و یک سوم تمام ملی پوشان استان، متعلق به شاهرود هستند.
وی افزود: در مدت هشت ماهه سال جاری همچنین ۳۰ مورد اعزام به مسابقات جهانی، آسیایی، منطقه ای و بین المللی در شهرستان شاهرود صورت گرفته که مهمترین این اعزام ها در رشته های بدنسازی، اواسپرت و بدمینتون هستند.
رئیس ورزش و جوانان شهرستان شاهرود درباره برون سپاری فعالیت های ورزشی توسط این اداره نیز گفت: ۱۱ پرونده باشگاه خصوص در سال جاری به نام افراد خبره و آموزش دیده در رشته های مختلفی مانند تنیس، سوارکاری، ورزشی های پروازیصادر و سه مجوز باشگاه های خصوص نیز در سال جاری تمدید شده است.
محمدی درباره برگزاری اردوهای تیم ملی در شاهرود افزود: خوشبختانه با فراهم آوردن زیر ساخت های خوب ورزشی و اسکان در این شهرستان از ابتدای سال تا کنون شاهرود میزبان پنج اردوی ملی از ۱۱ اردوی برگزار شده در استان سمنان بوده که اردوی تیم ملی والیبال ساحلی، بدمینتون، سپکتاکرا و اواسپورت از جمله این موارد است.
وی افزود: در این برهه هشت ماهه همچنین اداره ورزش و جوانان شاهرود نسبت به برگزاری ۱۵ مورد کلاس آموزشی ویژه مربیان و داوران در سطوح مختلف کرده که این امر باعث می شود تا دیگر مانند سابق ورزشکاران ما برای دریافت مهارت های ورزشی به تهران مراجعه نکنند و تمام نیازهای علمی و ورزشی شان در شاهرود تامین شود.
رئیس اداره ورزش و جوانان شاهرود همچنین با بیان اینکه جذب اعتبارات ورزشی شهرستان مناسب بوده است، گفت: در سال گذشته تمام اعتبارات تملک دارایی و استانی این اداره ۳۲۰ میلیون تومان بود که در سال جاری خوشبختانه ۵۰۰ میلیون تومان با مساعدت فرمانداری از محل سفر استانی ریاست جمهوری و ۲۵۰ میلیون تومان برای تکمیل زیرساخت های ورزش باستانی در نظر گرفته شده است.
محمدی در پایان گفت: در سال جاری همچنین ۲۵۰ میلیون تومان برای تجهیز اماکن ورزشی، ۱۳۰ میلیون تومان تجهیز و مرمت استادیوم تختی، ۱۰۰ میلیون تومان برای ساخت سالن ورزشی بهارستان و ۲۰ میلیون تومان برای ماشین آلات ورزشی و امکانات هزینه شده است

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 598350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =