«خبرجنوب» نوشت: مدیر کل میراث فرهنگی فارس بر لزوم راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در این استان تاکید کرد و گفت: یکی از راهکارهای مهم برای توسعه صنعت گردشگری کشور راه اندازی اقامتگاه های بومگردی است .

مصیب اميري در نشست کارگروه مشترک میراث فرهنگی و شورای اسلامی فارس افزود: برای احداث این نوع اقامتگاهها تا سقف 100 میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان اعطا میشود.وی در ادامه سخنانش به ساخت موزههای تخصصی در استان اشاره کرد و افزود: میراث فرهنگی در خصوص احداث موزه های مختلف در شهرستان های استان همکاری می کند که این موضوع در توسعه صنعت گردشگری فارس نقش بسزایی دارد .مدیرکل میراث فرهنگی فارس اظهار داشت : اگر در تمامی شهرستان ها فضاهایی که دارای ارزش تاریخی باشند را در اختیار میراث فرهنگی قرار دهند این اداره کل آماده همکاری با شوراها و شهرداری ها را هم در خصوص احداث موزه و هم برگزاری نمایشگاههای صنایع دستی و گردشگری دارد.امیری در خصوص ثبت و معرفی آثار تاریخی در شهرستان های استان اشاره کرد و گفت : 13 شهرستان در استان دارای اداره و مابقی دارای نمایندگی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگر می باشد که اگر شوراها همکاری کنند می توانیم تعداد آثار تاریخی و اقامتگاههای بوم گردی و تاسیسات گردشگری را افزایش دهیم که به موجب این امر شهرستانهایی که دارای نمایندگی هستند به اداره تبدیل می شوند .
وی خاطر نشان کرد : تشکیل انجمن های میراث فرهنگی در شهرستان ها و توسعه و گسترش این انجمن ها از سیاست های این اداره کل می باشد . چرا که می توان با همکاری سازمان های مردم نهاد در تمامی حوزههای این سازمان از جمله گسترش تاسیس اقامتگاههای خانه مسافر ، رستوران های سنتی و خانوادگی و ... در محدوده بناهای تاریخی هم به اشتغال و هم به توسعه صنعت گردشگری کمک کرد .
بنابراین گزارش در این جلسه رئیس شورای اسلامی استان فارس نیز گفت : اگر استان فارس به فارس شمالی ، فارس جنوبی ، فارس شرقی و فارس غربی تبدیل شود از این وضعیت خطیر خارج می شود .
حسین نعمتی افزود : اگر به موضوع گردشگری توجه شود می تواند اشتغال پایدار صورت گیرد و از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری شود .
وی اضافه کرد : متاسفانه با خالی از سکنه شدن روستاها در استان فارس رو به رو هستیم که می تواندتهديد بزرگی در حوزه گردشگری استان است .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 598486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =