همزمان با افتتاح 714 واحد تک نفره زایمان طبیعی از طریق ویدئو کنفرانس در سراسر کشور 26 مرکز LDR، واحد تک نفره زایمان طبیعی ، در استان مرکزی افتتاح شد .

به گزارش خبرانلاین استان مرکزی ، در این مراسم که از طریق ویدئو کنفرانس با سخنان وزیر بهداشت و در مان آغاز شد از 714 مرکز در سراسر کشور 29 مرکز در 8 شهر استان مرکزی افتتاح شد .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در آیین بهره برداری از این اتاق های تک نفره زایمان طبیعی با اشاره به تلاش استان در جذب و هزینه کرد به موقع اعتبارات به منظور احداث این واحدها گفت : طرح ایجاد اتاق های تک نفره زایمان در راستای سیاست های جمعیتی ابلاغی مقام رهبری واجرای طرح نظام سلامت کشور به مرحله اجرا در آمده است که در این راستا امروز 1700مرکز در سطح کشور بنا بر برنامه های وزارت بهداشت و درمان بنا بود افتتاح شود که 714 مرکز در کشور آمادگی افتتاح داشت و در بین استان هایی که افتتاح همزمان در آنها صورت گرفت استان مرکزی از استان های پیشتاز که 29 طرح مصوب را در زمان مقرر به اتمام رسانده می باشد .
دکتر حسن طاهر احمدی اعتبار هزینه شده برای احداث 29 واحد تک نفره زایمان در 7شهر استان را 40میلیارد ریال عنوان کرد و افزود : احداث هر اتاق در متراژ 250تا 800 متر در مجموع با زیربنای 3500 متر در راستای اهداف برنامه تحول نظام سلامت است و در مجموع 40 میلیارد ریال از محل منابع برنامه تحول نظام سلامت سرمایه گذاری شده که 30 میلیارد ریال آن برای ساخت و 10 میلیارد ریال برای تجهیز هزینه شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ترغیب به زایمان طبیعی را یکی از گام های مهم در برنامه تحول نظام سلامت است که در ارتقاء سلامت مادر و کودک نقش کلیدی دارد برشمرد و گفت :در بحث کاهش زایمان به روش سزارین و افزایش زایمان طبیعی خدمات بسیار ارزشمندی در استان در دانشگاه علوم پزشکی انجام شده به طوری که در ارزیابی های هر 6ماه معاونت درمان وزارت ، استان مرکزی با کاهش 10الی 11 درصدی عمل زایمان سزارین و افزایش زایمان های طبیعی در سال های 93 و 94 رتبه برتر کشوری را داشته است.
به گزارش خبرنگار ما در این مراسم همزمان با سراسر کشور 29 مرکز در استان شامل : شهر اراک 12مرکز ، دلیجان ، محلات ، خمین ، تفرش و کمیجان هریک سه مرکز وآشتیان 2 مرکز افتتاح شد . که 7 مرکز نیز جداگانه در ساوه تجهیز و بهره برداری گردید .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 598753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =