مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: در اربعین سال گذشته با توجه به سردی هوا روزانه 17 تا 23 هزار نفر را اسکان دادیم ولی پیش‎بینی برای امسال تا 25 هزار نفر در روز است که آمادگی پذیرایی از این تعداد زائر را در استان داریم.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ مهرداد نادری‌فر، که در همایش توجیهی مسؤولان ایستگاه‌های صلواتی ستاد مردمی اربعین حسینی در همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: در ایام اربعین حسینی، طی 10 تا 12 روز استان همدان میزبان 2 میلیون و 200 هزار نفر زائر از سراسر کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه افراد در بازگشت از کربلا توقف طولانی‎تری نسبت به رفت دارند خاطرنشان کرد: زائرین بعد از بازگشت نیاز به خوراک و امکانات رفاهی لازم دارند و این در حالی است که ما در این زمان پیک زائر را در داخل استان نیز داریم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با اشاره به اینکه باید برای روزهای بازگشت زائران برنامه‎هایی در راستای رفاه حال افراد داشته باشیم؛ تصریح کرد: سال گذشته 50 درصد زائران از استان همدان عبور کردند در حالی که 60 درصد موقع بازگشت از مرز مهران به شهرهای خود بازگشتند؛ بنابراین ما باید آمادگی چنین وضعیتی را در استان برای امسال داشته باشیم.


نادری‎فر خدمتگزاری در اربعین را یک حرکت خودجوش مردمی دانست و تصریح کرد: دولت در این زمینه فقط می‌تواند زیرساخت‌های لازم را فراهم کند.

وی با بیان اینکه امروز در همدان بیشتر از سهمیه‎ای که وزارت کشور مقرر کرده برای پذیرایی از زائران آمادگی وجود دارد؛ گفت: تمام هم و غم ما نباید روی خوراک زائران باشد بلکه باید به دستاوردهای معنوی و فرهنگی در موکب‎ها نیز توجه ویژه شود که بسته‎های فرهنگی می‎تواند راهگشای ما در این مسیر باشد.

مدیرکل اجتماعی استانداری همدان رعایت قوانین و مقررات از سوی زائران را به عنوان سفیران فرهنگی کشور لازم و ضروری دانست و افزود: از خادمان انتظار می‎رود که توجه ویژه‎ای به بهداشت عمومی داشته باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 598890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =