امیر پوردستان : داعش پیش از نزدیکی به مرزهای کشور نابود شود

ایرنا نوشت : فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: نیروهای مسلح در عین حال که خود را برای مقابله با فضای ناهمتراز که نبرد با آمریکاست‌ آماده می کنند، جنگ های نیابتی را هم مدنظر دارند و آمادگی خود را متناسب با تهدید حفظ می کنند.

به گزارش خبرآنلاین ،امیر احمدرضا پوردستان صبح چهارشنبه در مراسم بکارگیری 2 بالگرد زمین‌گیر شده (هنگرکویین) در پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه افزود: فضای جنگ ها پس از حادثه 11 سپتامبر در آمریکا 'ناهمتراز' شد اما تهدید امروز با گذشته متفاوت است.


براساس تحلیل فرمانده نیروی زمینی ارتش، در سال های اخیر فضای جدیدی با عنوان 'جنگ نیابتی' ایجاد شده و بازیگران اصلی آن گروه های تروریستی و تکفیری هستند.


امیر پوردستان در باره تحریم های ضد ایرانی آمریکا هم گفت: در زمان ریاست جمهوری اوباما تحریم های بیشتری با نام 'فلج کننده' علیه ایران وضع شد اما با وجود مشکلات تحریم، برکاتی هم برای ما داشته که خودکفایی بارزترین آنهاست.

** درماندگی سران نظامی اروپا
به گفته وی 'در زمان طاغوت مستشاران نظامی آمریکا همه تعمیرات تجهیزات و سلاح ها را انجام می دادند اما اکنون این کار توسط افسران مومن و انقلابی کشورمان انجام می شود.


وی به بازتاب های یکی از مانورهای اخیر نیروهای مسلح در اروپا اشاره کرد و گفت: پس از برگزاری این مانور سران نظامی اروپا در اجلاسی به بررسی تاثیر تحریم های نظامی خود علیه ایران پرداختند و گفتند ما مانده ایم که با وجود این همه تحریم چطور جنگنده ها و بالگردها ایران به راحتی پرواز می کنند و تانک ها به حرکت در می آیند.

** نابودی داعش پیش از نزدیکی به مرزهای ایران
امیر پوردستان اظهار داشت:‌ در سال 93 در یک زمان کوتاه داعش از غرب به شرق عراق و نزدیک مرزهای ایران رسید اما نیروی زمینی به خوبی وارد میدان شد و با ترسیم یک خط قرمز 40 کیلومتری داعش را زمین‌گیر کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش عنوان کرد که داعش اکنون به مرزهای ایرن نزدیک نیست اما آمریکا و عربستان با حمایت از این گروه خیلی علاقه ‌مندند که این تهدید را به جان ایران بیندازند.

وی در عین حال تاکید کرد که راهبرد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی این است که داعش پیش از نزدیکی به مرزهای کشور نابود شود.

** حاضر به جنگ باش اگر صلحت آرزوست
امیر پوردستان در ادامه به سخنرانی اباعبدالله (ع) در جنگ صفین برای لشکریان امیر المومنان (ع) اشاره و عنوان کرد: به فرموده سیدالشهدا (ع) جنگ یک گزند بازدارنده است و طعم تلخی دارد که ناچار باید جرعه جرعه آن را نوشید اما اگر خود را برای نبرد آماده نگاه داریم، پیروز خواهیم بود.

وی گفت: در زمان صلح است که باید خود را آماده و تجهیز کنیم زیرا به گفته شاعر 'حاضر به جنگ باش اگر صلحت آرزوست، بنیاد ملک بی سر تیغ استوار نیست' یا اینکه 'به روزگار سلامت سلاح جنگ بساز، ‌چون سیل برآمد سد نشاید کرد'.

'حفظ و ارتقای رزمی' مهمترین وظیفه ای است که به گفته امیر پوردستان بر دوش نیروهای نظامی است و' پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه در این زمینه خوب پیش رفته است.'

فرمانده نیروی زمینی ارتش عنوان کرد که هوانیروز کرمانشاه یکی از موفق ترین پایگاه های کشور است زیرا از سایر نیروهای نظامی هم پشتیبانی عملیاتی می کند.

او با اشاره به رونمایی از بالگردهای زمین‌گیر شده (هنگرکویین) هوانیروز کرمانشاه گفت: ایمان و اراده سبب رنگ باختن خلاهای پولی و تحریم ها در این زمینه شد و من دست یک یک مهندسان و نیروهای فنی را با افتخار می بوسم.

پس از سخنرانی امیر پوردستان،‌ 2 فروند بالگرد 214 و 206 پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه پس از 9 سال زمینگیر بودن، به پرواز درآمدند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 599176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =