ایرنا نوشت: «آلفونسو داستیس» وزیر خارجه اسپانیا پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات روز سه شنبه را به شخصیت این نامزد انتخاباتی نسبت داد.

داستیس در این راستا در مصاحبه با شبکه رادیو 'اوندا سرو' اشاره نمود که ترامپ در تبلیغات های انتخاباتی خود سخنانی را گفت که هنگامی که حکومت را در دست گیرد نخواهد گفت و معمولا در نبردهای انتخاباتی، سیاستمداران حرف هایی‌ را می‌ زنند که بعدا با رسیدن به قدرت دیگر آن حرفها را تکرار نمی‌ کنند.

وی در اظهارات خود بیان داشت که پیروزی ترامپ در ایالت هایی‌ که در آنها ، جمهوری خواهان قبلا پیروز نشده بودند ، بدون شک به خاطر ویژگی های شخصیتی او است.

وزیر اسپانیایی اذعان نمود که این سرمایه دار ، سخنانی را بیان داشته که توانستند موجب تعجب شوند اما تاکید کرد که در کشورهای دیگر نیز نامزدهایی وجود دارند که اصرار ورزیده ا‌ند که سیاستمداران حرفه ای نیستند و این فقط مختص آمریکا نمی‌ شود .شخصیت رئیس جمهور و حرکت او نقش مهمی‌ در روابط بین المللی دارد.

داستیس با این حال اظهار داشت که دموکراسی آمریکا ، وزن های مخالف و قدرت هایی‌ را دارد که باید به توازن و تعادل برسند و این نیز آزادی عمل رئیس جمهور را مشروط می‌ کند.

وزیر اسپانیایی از سوی دیگر در مصاحبه با شبکه رادیویی 'کوپه' ، اشاره نمود که یک چشم انداز بسیار خوبی‌ برای تحکیم و تقویت روابط خوب ساخته شده در سالهای اخیر با آمریکا ، وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد که دولت اسپانیا آماده پیروزی هر کدام از دو نامزد انتخاباتی بود و مشتاق به تحکیم ، تقویت و بهبود روابط نزدیکی که با آمریکا وجود دارد ، می‌ باشد.

داستیس اذعان کرد که پیروزی ترامپ ، ماهیت جدیدی را به سیاست آمریکا خواهد داد اما تاکید کرد که ترامپ باید همه عناصر سیستم نهادی را در نظر داشته باشد و با آنها ، مسیر کشور و روابط خارجی‌ را تعیین کند.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ سرمایه دار آمریکایی حزب جمهوریخواه آمریکا، موفق شد در نبردی تنگاتنگ با «هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات در انتخابات روز سه شنبه این کشور پیروز شود و بسیاری را شگفت زده کند.

وی با کسب 289 آرای الکترال از 50 ایالت این کشور، به عنوان رئیس جمهوری چهل و پنجم آمریکا به کاخ سفید راه یافت.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 599263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =