استاندار: ماهانه بین ۸۰۰ تا یک هزار شغل جدید در استان همدان ایجاد می‌شود

استاندار همدان گفت: ماهانه بین ۸۰۰ تا یک هزار شغل جدید در استان همدان ایجاد می شود.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ محمدناصر نیکبخت، که در همایش نقش رونق اقتصادی در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: هر آسیبی به گونه‌ای ریشه در فقر و بیکاری دارد.

وی خاطرنشان کرد: فقر تنها با پول و سرمایه دولت به صورت پایدار از بین نمی‌رود چرا که در هشت سال گذشته 800 میلیارد دلار وارد کشور شد اما رشد اقتصادی به منفی رسید و تورم افزایش یافت.

نیکبخت تصریح کرد: دولت بدون توجه به بخش خصوصی نمی‌تواند رونق ایجاد کند به طوری که دولت پول دستش آمد و به مفسده دچار شد و رونق ایجاد نشد و تورم بالا رفت.

استاندار همدان با بیان اینکه دنبال فقر، مفسده و آسیب‌های اجتماعی پدیدار می شود تاکید کرد: برای از بین بردن فقر نمی‌توانیم به مردم پول توی جیبی بدیم یا اینکه کرامت انسانی آنها را بشکنیم تا به دریوزگی گرفتار شوند بلکه باید رشد و اقتصاد پایدار ایجاد کنیم.

وی افزود: اشتغال بی‌منت سبب می‌شود که افراد بدون احساس یاس و ناامیدی به کشور خود خدمت کنند بر این اساس ایجاد اشتغال پایدار و غیرکاذب باید در اولویت قرار بیرد.

نیکبخت یادآور شد: دولت‌ها با هیچ شرایطی نمی‌توانند شغل پایدار ایجاد کنند مگر اینکه بخش خصوصی وارد عرصه فعالیت شود.

وی افزود: حمایت از بخش خصوصی سبب اشتغال پایدار می‌شود و افراد جویای کار و تحصیل کرده به کار گرفته شوند.

استاندار همدان افزود: دولت نمی‌تواند و سرمایه ایجاد اشتغال را ندارد و قانون هم به آن اجازه نمی‌دهد اما باید از اشتغال واحدهای کوچک، خرد و بزرگ حمایت کند.


وی با بیان اینکه تا آبان ماه 92 بیش از 21 هزار نفر در استان همدان کار خود را از دست دادند و بیکارشدند، اظهار داشت: در این شرایط زمینه برای ایجاد اشتغال مهیاست و با وجودی که برجام را پشت سر گذاشتیم اما نمی‌دانم چرا برخی دست به خودزنی می‌زنند و پاره‌ای از واقعیت‌ها را نمی‌بینیم و این نوع نگاه به دشمن کمک می‌کند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند مشارکت مردم است، بیان کرد: 20 میلیارد دلار قاچاق وارد کشور شده و در راستای آن 1.5 میلیون شغل از دست رفته است در حالی که دولت تعهد ایجاد سالانه یک میلیون شغل را دارد.

وی در آخر گفت: سرقت، طلاق، یأس و ناامیدی و خودکشی با فقر و بیکاری ارتباط مستقیم دارد بنابراین باید با هم‌افزایی و ایجاد رونق، بتوانیم سد راه گسترش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

۴۶

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 599284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =