العالم نوشت: پس از اعلام پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، فعالان کالیفرنیایی خواستار استقلال این ایالت از آمریکا شدند!

ایالت کالیفرنیا پایگاه تاریخی و مهم دموکراتها به شمار می آید، و هیلاری کلینتون در جریان رقابت انتخاباتی دیروز توانست بر رقیب خود دونالد ترامپ در این ایالت پیروز شود، اما در نهایت این رقابت به نفع ترامپ تمام شد.

فعالان کالیفرنیایی در شبکه های اجتماعی فراخوانی را تحت عنوان Calexit به معنای درخواست برای خروج کالیفرنیا به راه انداختند که شبیه به اصطلاح Brexit است که برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به راه افتاد.

شبکه اسکای نیوز آمریکا تأکید کرد که فراخوان Calexit با استقبال فراوانی در تویتر همراه شد.

سایت آمریکایی بیزینس اینسایدر نیز اعلام کرد که در این فراخوان درخواست شده است در سال 2019 در شهرهای کالیفرنیا همه پرسی برگزار شود، تا در صورت رأی مثبت اهالی این ایالت، کالیفرنیا یک کشور مستقل از آمریکا شود!

این فراخوان با حمایت شخصیتهای معروفی در ایالت کالیفرنیا مواجه شده است.

پس از اعلام پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، ایالت کالیفرنیا صحنه تظاهرات و اعتراضهایی گسترده بود که در بعضی موارد به خشونت کشیده شد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 599408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
    49 14
    هیچ کس از جدایی سودی نمی بره الان در همه دنیا به فکر اتحاد هستند
    • بی نام A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
      1 4
      رفیق آمریکایی من این پیشبینی رو می کرد که با رئیس جمهور شدن ترامپ ایالت های قوی آمریکا از آمریکا جدا می شوند. به هر حال قبلا هم متحد نبودند به خاطر همین اسمش ایالات متحد شده.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
    1 0
    جالبه دقیقا این روزها رو پیش بینی می کردم، ترامپ تهدیدی برای جهان نیست ولی مثل بمب اتم یه تهدید برای ایالات متحده هست. اون کارتون چه پیش بینیه غریبی کرد. برگزیت آغازی بود برای جدایی ایالات و مطمئن باشید تا مادامی که ترامپ فکری برای این شکاف نکنه نمیتونه یک روز حکومت کنه اون باید از هیلاری کمک بگیره از سندرز کمک بگیره اون جمهوریخواهها رو احمق خونده و یه جمهوریخواه نیست الان نه میتونه بگه هر چی گفتم دروغ بود چون باز انقلابه بیچاره ترامپ آمریکائیها شبیه ما نیستن، اونا هر لحظه میتونن حمام خون راه بندازن. کالیفرنیا نیویورک وتمام ایالتهای مهم اونو نمی خوان، جمهوری خواههای قدر اونو نمیخوان. تگزاس قبل از این حرف خروجو زده بود و حالا تک به تک ایالتها میرن به سمتی که یه روز شوروی رفت.
  • نیا IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
    2 0
    اتفاقاً حالا همه به فکر جدایی هستن .برکزیت..جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا..همه پرسی استقلال اسکاتلند.کردها و تنشهای عراق و سوریه.اعتلاف اعراب بدونه عمان و الجزایر و مغرب عربی.ناتو و نافرمانی ترکیه و فنلاند.استیصال حقوقی و از بین رفتن مشروعیت مدنی سازمانهای بین المللی مانند سازمان ملل . سازمان همکاری اسلامی.اتحادیه کشورهای عرب و.. این تشکلات و سازمانها به خاطر این به وجود آمدن که کشورهای ضعیف تر بتوانند از حمایت جمعی و امکاناتی که درون اتحادها وجود دارند استفاده کنند ولی دقیقا خلاف این اتفاق افتاد و کشورهای بزرگتر یا قویتر شروع به بازتعریف حقایق و قوانین به نفع خود کردن.. کالیفرنیا با دسترسی به آبهای آزاد.ذخایر نفتی..کشاورزی فوق العاده و صنایع استراتژیک انگیزه بیشتری برای تغییری بزرگ دارد .
  • بی نام DE ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
    1 4
    اتفاقا جدا شدن کالیفرنیا از آمریکا و مهاجرت همفکران تفکر غالب این ایالت از ایالتهای دیگه در نهایت به نفع سایر ایالت ها می تونه باشه. اکثر مردم سایر ایالتها مردم مذهبی هستند.