جان باختن ۱۱ مادر باردار از ابتدای سال جاری در هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: از ابتدای سال تاکنون 11 مادر باردار در استان هرمزگان جان باختند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، حسن داوودی افزود: بیش از بیست هزار زایمان در هرمزگان از ابتدای سال رخ داد که از این شمار 150 مادر باردار به بخش مراقبت های ویژه فرستاده شد که هفت نفر از آنها در همین مراقبت های ویژه جان باختند.

وی ادامه داد: سه مادر باردار نیز در راه رسیدن به مراکز درمانی جان باختند.

وی گفت : برای جلوگیری از مرگ و میر مادران باردار در استان طرح جامع حمایت از مادران باردار در مناطق محروم با تصویب وزارت بهداشت در استان اجرایی می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود : طرح شبکه اورژانس شهری و روستایی و طرح اسکان مادران باردار پرخطر نیز در مناطق کمتر برخودار در قالب این طرح قرار دارد.

دکتر داوودی گفت : با اجرای این طرحها برای مادارن باردار پرخطر اسکان موقت قبل از زایمان و مراقبتهای قبل و حین زایمان در نظر گرفته شده است.

وی نبود مراقبت و مشاوره قبل از ازدواج و بارداری را از مهمترین علل مرگ مادران باردار دانست و افزود : با شناسایی به موقع مادران بیمار از زایمانهای پر خطر جلوگیری می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت : آموزش بیش از 140 بهورز در خانه های بهداشت و فعال کردن خانه های بهداشت از برنامه های اولویت دار امسال دانشگاه علوم پزشکی استان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان هم گفت : تا پایان سال هم از 32 (تخت ) واحد زایمانی تک نفره در بیمارستانهای استان راه اندازی می شود.

دکتر عبدالله غریب زاده افزود : تاکنون نیز بیش از بیست تخت زایمانی در بیمارستاهای استان راه اندازی شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 599733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =