فرانسوی‌ها فرودگاه مشهد را توسعه می‌دهند

سفیر فرانسه در ایران به اتفاق هیات همراه از فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد بازدید و درخصوص احداث ترمینال پروازهای خارجی. در مشهد مقدس ابراز آمادگی کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرانسوا سنمو سفیر و مسئول هیات دیپلماتیك كشور فرانسه در ایران، در جلسه کاری با مدیركل فرودگاه های استان خراسان رضوی كه با محوریت مشاركت كشور فرانسه در احداث ترمینال پروازهای خارجی و زیر ساخت های فرودگاهی در مشهد مقدس برگزار شد؛‌ گفت:پس از سفر رئیس جمهور ایران به فرانسه بستری مناسب برای همكاری های مشترك در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و تجاری فراهم شده است و طرح توسعه ی فرودگاه مشهد و پایانه ی خارجی آن نیز یكی از اولویت های دولت مطبوع ما است.

وی افزود: تبادل هیات های تجاری، استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی، و تسهیل در صدور ویزا برای متقاضیان سفر به دو كشور، در راستای توسعه ی مناسبات اقتصادی در دستور كار قرار دارد.

سِمنو در خصوص آمادگی كشور فرانسه برای انعقاد قرار داد توسعه فرودگاه مشهد گفت: برای به سرانجام رسیدن این پروژه آمادگی كامل و اراده ای محكم داریم.

محمد باقر قاسم زاده  مدیرکل  فرودگاه‌های استان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: مشهد مقدس پایتخت معنوی و مذهبی ایران اسلامی است و به بركت وجود مضجع شریف حضرت رضا علیه السلام و  بعنوان یكی از قطب های  اقتصادی و فرهنگی كشور، سالانه میزبان میلیونها زائر و مسافر است.

ویافزود: فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد دومین فرودگاه پرتردد ایران اسلامی است، و سالیانه محل نشست و برخاست بالغ بر ۷۰ هزار پرواز، و جابجایی حدود ۹ میلیون و پانصد هزار مسافر است.

قاسم زاده با اذعان بر رشد ۲۰ درصدی سالیانه ی پروازها و میزان اعزام و پذیرش مسافرین، خاطر نشان كرد:

با توجه به نیاز روزافزون مردم برای استفاده از ظرفیت های فرودگاه مشهد، ما مشتاقانه و بدون اتلاف زمان در پی توسعه ی زیر ساخت ها و افزایش ظرفیت پروازی هستیم.

وی افزود: ما سود متناسب با سرمایه گذاری را در فرودگاه مشهد تضمین می كنیم و امیدواریم هر چه زودتر شرایط برای انعقاد قرارداد نهایی در خصوص احداث ترمینال پروازهای خارجی در فرودگاه مشهد مساعد شود.

 

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 599922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =