۰ نفر
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱

ایرنا نوشت: شمار مناطقی که در سوریه زیر پوشش آتش بس قرار گرفته اند با پیوستن شش منطقه جدید به 924 محدوده در استان های مختلف رسیده است.

مرکز روسی نظارت بر آتش بس سوریه در بولتن روز شنبه خود اعلام کرد که همزمان با پیوستن چهار منطقه جدید در استان حما و دو محدوده در استان لاذقیه به پیمان آتش بس، مذاکرات برقراری پیمان ترک مخاصمه در مناطق استان های مختلف دیگر نیز ادامه دارد.
بنا به اعلام پایگاه وزارت دفاع روسیه به نقل از این بولتن، تروریست ها و گروههای مسلح نیز در شبانه روز گذشته 47 بار آتش بس را در استان های دمشق، حلب، حما، لاذقیه و القنیطره نقض کردند.

در این بولتن همچنین به ادامه ارسال کمک های انسانی به مناطق سوریه با هماهنگی مرکز روسی نظارت بر اتش بس و توزیع سه تن کمک های انسانی بین ساکنان مناطق حومه دمشق و حلب اشاره شده است.

پس از زمین گیر شدن گروههای تروریستی داعش و جبهه النصره بر اثر عملیات همزمان نیروی هوافضای روسیه و نظامیان سوری از مهرماه سال گذشته، با توافق واشنگتن و مسکو از اسفندماه 94 آتش بس در سوریه برقرار شد.

روسیه می خواهد، آمریکا وعده خارج کردن اعضای گروههای مسلح مورد حمایت خود را از مناطق تحت تسلط جبهه النصره و داعش اجرا کند تا زمینه سرکوب نهایی تروریست ها فراهم شود که واشنگتن تاکنون از اجرای آن خودداری کرده است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 600121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =