بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، با حضور حدود ۱۰۰۰ رسانه در فضایی بالغ بر ۱۵ هزار متر مربع، روز جمعه به کار خود پایان داد.

در این دوره از نمایشگاه مطبوعات برای واگذاری امور به خود رسانه‌ها و کاهش تصدی‌گری دولت امسال هم بولتن‌های روزانه نمایشگاه را هفت روزنامه متنوع منتشر کردند. 

به گزارش ایسنا، بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات را شاید بتوان نمایشگاهی با حضور تمامی طیف‌های سیاسی صاحب رسانه در کشور دانست که نشان از تلاش دولت و وزارت ارشاد، برای ایجاد فضایی باز با هدف پذیرایی از همه رسانه‌ها در جشن سالانه خود دارد.

نمایشگاه مطبوعات امسال تفاوت‌هایی با سال‌های قبل داشت که از آن جمله می‌توان به برگزاری نشست‌های خبری وزرا، معاون رییس‌جمهور و برخی دیگر از مسؤولان کشور اشاره کرد که در سالنی جداگانه با اقبال مردم و رسانه‌ها روبه‌رو شد؛ نشست‌هایی که در عین رعایت مناسبات مربوط به اینگونه برنامه‌ها، محلی برای مواجهه مستقیم مردم و مسؤولان بود.

اما بر اساس اعلام روابط عمومی مصلای امام (ره)، نمایشگاه مطبوعات با رشد ۲۰ درصدی مخاطبان همراه بوده است. امسال همچنین، بازتاب خبری نمایشگاه مطبوعات در رسانه‌های دیداری داخلی و خارجی با رشد ۱۵ درصدی مواجه شده که این آمار را روابط عمومی مصلای امام (ره) بر اساس ورود تیم‌های رسانه‌ای خارجی اعلام کرده است.

برپایی ۲۳ کارگاه آموزشی و تخصصی در کنار ۲۴ نشست روزنامه‌نگاران خارجی منتخب از کشورهایی چون «امریکا، انگلستان، آلمان، فرانسه، چین، ترکیه، لبنان، مصر، ایتالیا و...» از دیگر ویژگی‌های نمایشگاه امسال بود. همچنین بالغ بر ۲۹۰ نشست خبری، توسط رسانه‌ها در تالارهای گفتگو و غرفه های رسانه‌ها برگزار شد.

وجود سه نمایشگاه عکس هم از جذابیت‌های بصری نمایشگاه مطبوعات امسال بود؛ «ایران در سالی که گذشت، ایران و کره، محیط زیست» که با استقبال مردم و مهمانان نمایشگاه هم مواجه شد. غرفه نمایشگاه عکس دفاع مقدس، انجمن روزنامه‌نگاران دفاع مقدس و خانه فرهنگ و ایثار نیز با گزینش عکس‌هایی خاطره‌انگیز در نمایشگاه امسال حال و هوای روزهای جنگ و دوران مقاومت را در نمایشگاه زنده کرده بود. نمایشگاه مطبوعات امسال همچنین تصویری بیاد ماندنی از رویدادها و مسائل کشور بود تا جایی که غرفه سایت عقیق نیز که به بزرگداشت شهدای مدافع حرم اختصاص داشت، در مرکز نمایشگاه مورد توجه رسانه‌ها و مردم قرار گرفت.

نکته قابل تامل در برگزاری نمایشگاه امسال، افزایش روزهای برگزاری بود؛ به طوری که به سنت همه ساله برگزاری یک هفته‌ای، امسال یک روز اضافه شد و نمایشگاه هشت روزه برگزار شد و طبق آمارهای غیررسمی روزانه به طور متوسط حدود ۳۰ هزار نفر از نمایشگاه بازدید کردند که این آمار برای پنجشنبه و جمعه به ۶۰ هزار نفر هم رسید که می‌توان گفت در هشت روز، نمایشگاه بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر از نمایشگاه مطبوعات بازدید کردند.

اما در مراسم اختتامیه نمایشگاه مطبوعات بار دیگر بر تلاش دولت برای واگذاری نمایشگاه به خود اهالی مطبوعات تاکید شد و اقدامات انجام شده در نمایشگاه بیست و دوم را هم می‌توان گام‌هایی دانست که معاونت مطبوعاتی برای سومین سال در جهت واگذاری برگزاری نمایشگاه مطبوعات سال آینده به صنوف رسانه‌ای برداشت.

57241

کد خبر 600459

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین