فرماندار بویراحمد:بیشترین ظلم به شهرستان بویراحمد صورت گرفته است

فرماندار بویراحمد معتقد است که عدالت در توزیع منابع آبی در این شهرستان رعایت نشده است و به همین دلیل کشاورزی با مشکلاتی روبرو می شود.

به گزارش خبرآنلاین از یاسوج،براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۸۵، بویراحمد با بیش از ۲۱۷ هزار نفر جمعیت بزرگترین شهرستان کهگیلویه و بویراحمد است.
روستاهای شهرستان بویراحمد با ۱۲۱ هزار و ۲۳۶ نفر بیشترین جمعیت روستایی استان را هم تشکیل داده است.
به گزارش ایرنا سید محمدکاظم نظری روز یکشنبه در نشست شورای کشاورزی شهرستان بویراحمد گفت متناسب با حجم آب‌های جاری، چاه‌ها و طرح‌های اجرایی، منابع آبی به شهرستان بویراحمد اختصاص داده نشده است.
وی تخصیص منابع آبی را به‌صورت استانی و کشوری دانست و از تلاش خود برای تخصیص سهمیه متناسب با منابع به شهرستان بویراحمد خبر داد.
وی تأکید کرد که درزمینه تخصیص منابع آبی به شهرستان بویراحمد ظلم شده و کمترین منابع به آن اختصاص یافته است.
فرماندار بویراحمد از شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بی توجهی به تخصیص منابع آبی در شهرستان بویراحمد انتقاد کرد.
شهرستان بویراحمد در بخش سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
سالانه به‌طور متوسط ۵۰۰ میلی متر باران در شهرستان بویراحمد می‌بارد.
وی در ادامه گفت: در دولت یازدهم گامهای مؤثری در حوزه کشاورزی برداشته شده که افزایش تولید گندم مازاد و اجرای طرح‌های کشاورزی از آن جمله است.
نظری به کوهستانی بودن شهرستان بویراحمد اشاره کرد و گفت می‌توان با تغییر الگوی کشت و استفاده از زمین‌های شیب دار بخش کشاورزی شهرستان را متحول کرد.
شهرستان بویراحمد افزون بر ۴۴ هزار هکتار زمین زراعی دارد.
سالانه بیش از ۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیر کشت آبی می رود و بقیه بصورت دیم کشت می‌شود.
نظری گفت: باید شیوه کشت مناسب با برگزاری دوره‌های آموزشی به کشاورزان آموزش داده شود چرا که با تغییر الگوی کشت، کاهش مصرف آب و تولید محصولات بیشتری خواهیم داشت.
وی بر تغییر الگوی کشاورزی و کشت محصولات متناسب با شرایط شهرستان تاکید کرد.
شهرستان بویراحمد با مرکزیت یاسوج از شمال به شهرستان دنا و از غرب به شهرستان کهگیلویه و از شرق به اقلید و از جنوب به سپیدان و ممسنی محدود می‌شود.
این شهرستان چهار بخش به نامهای لوداب، مرکزی، مارگون و کبگیان، چهار شهر به نام چیتاب، گراب سفلی، مادوان، مارگون و یاسوج و ۱۱ دهستان به نامهای لوداب، مارگون، چین، دشت روم، زیلائی، سپیدار، سررودجنوبی، سررودشمالی، کاکان، چنار و کبگیان دارد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 600505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =