مذاكرات غيرمستقيم ايران و آمریکا

نظر شما درباره این عکس چیست؟/ آلودگی هوا در کلان‌شهرها

هنوز آذرماه نرسیده، آسمان تهران و ۸ کلان‌شهر دیگر، در آلودگی هوا محو شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ از چهارشنبه هفته گذشته و پس از موج بارندگی‌ها، تهران، مشهد، اراک، ارومیه، همدان، کرج و اصفهان، قزوین و اهواز ناسالم است.

شدت آلودگی هوا و پایداری ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون موجب شده که بخش بزرگی از مدارس تهران و البرز تعطیل شوند. در تهران مقررات ترافیکی سختگیرانه‌ای مانند گسترش محدوده طرح ترافیک به محدوده بزرگ زوج و فرد، اجرا شده است.

آلودگی هوا درحالی در ماه دوم پاییز گریبان‌گیر شهرهای بزرگ ایران شده است که در تابستان و حتی تا پایان مهر،‌ اوضاع هوا در عمده شهرهای ایران و حتی تهران، مناسب بود.

اما یک هفته‌ای می‌شود که آسمان همچون تصویر بالاست؛ هواشناسی پیش‌بینی کرده است این وضعیت تا سه‌شنبه هم ادامه داشته باشد.

اما نظر شما درباره آلودگی هوایی که امسال زودتر از سال قبل به سراغ تهران و شهرهای دیگر آمده است چیست؟

نظراتتان را دراین باره در بخش کامنت‌های همین خبر ارسال کنید.

۴۷۴۷

کد خبر 600689

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    102 0
    از وقتی که آلودگی هوا به صورت یک مشکل بسیار جدی مطرح شد، هر سال زمستان مسئولین محترم توضیح میدهند که رفع آلودگی هوا نیاز به هماهنگی تعداد زیادی از سازمان ها و ارگان ها دارد و تنهایی که نمیشود. جلسه تشکیل میدهند، مجلس راهکار میدهد، شورای شهر جلسه میگذارد... آخرش هم هیچ نتیجه ای حاصل نمیشود و میرود تا سال بعد که دقیقا همین جملات تکرار میشوند و این بین مردم بینوا و مظلوم در معرض آسم و سرطان و مرگ قرار میگیرند و ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم. رفع مشکل آلودگی هم مثل حل مشکل ترافیک، مبارزه با فساد، ارزیابی عملکرد شهرداری و راهنمایی رانندگی و طلب پاسخ از مسئولین و هزار چیز دیگر تا وقتی همه چیز سیاسی است به نتیجه ای نخواهد رسید.
    • عبدالکریم A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
      32 23
      همه چیز سیاسی نیست بلکه مشکل فرهنگی ست و استفاده بسیار از خودروهای شخصی ست که خیلی از آنها بیکارند و در سطح شهر می چرخند و آلودگی تولید می کنند . مشکل دیگر همین قلیان کشیدن هاست که در فضاهای مختلف و پارکها انجام میشود
    • سینا A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
      20 2
      جالبش اینه همه فکر میکنن امروز آلوده هست هوا نمیشه رفت آمد کرد تو هوای آزاد.پس ماشین خودمون میاییم راحت تره
    • بی نام US ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
      27 0
      بالاخره بارون میاد همه یادمون میره دوباره
  • خاطره IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    19 26
    مردم که به خودشون رحم نمی کنن. اما باید تدبیرهای زورکی، زودتر شروع بشه. باید زوج و فرد از در منازل بااشه تا هر وقت که لازمه. اونوقت هر کس که رعایت نکرد رو همون جان قفل چرخ بزنند. نه اینکه طرف رو جریمه کنند و ولش کنن بره. باید ماشین های فرسوده و دودزا رو همین الان از رده خارج کنند. حالا می خواد اتوبوس های شهری باشه یا ماشین پلیس یا هر چی... باید ها باید اجرا بشه، چون نفسمون بند اومده :
    • بی نام IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
      53 6
      آره باید زورمون به ماشین هایی برسه که اکثرا استانداردهای بالا دارن و بنزین یورو 4 هم میسوزونن چون در دسترس هستن ولی به موتور سیکلت هایی که هر کدوم به اندازه چند خودرو آلودگی درست میکنن اونم طبق اعلام رسمی مقامات؛ کاری نداشته باشیم.باید زوج و فرد از درب منزل باشه ولی به اتوبوس ها و خودرو های دودزا کاری نداشته باشیم.باید ماشین رو قفل چرخ بزنن ولی نه مترو رو توسعه بدیم و نه واگن اضافه کنیم و نه اتوبوس به تعداد کافی و با کیفیت به مردم بدیم.باید ماشین ها رو منفجر کنیم ولی سوبسیدی به رانندگان تاکسی ندیم تا کرایه ها رو کم کنن و مردم تشویق به استفاده از وسیله نقلیه عمومی بشن.خلاصه زورمون برسه به بیست درصد عامل آلودگی و بیخیال 80 درصد باقی.
    • بی نام A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
      3 0
      وقتی مردم یه جای استفاده از وسیل نقلیه عمومی که فقط و فقط توی ساعت های پیک مصرف شلوغ میشن و بقیه ساعات روز عمدتا خلوت هستن هر کدومشون میرن برای هر عضو خانواده یه ماشین میخرن تا تا دم در محل کارشون با ماشین برن ، حتی حاضر هم نیست کمی پیاده روی کنن در این صورت هیچ توسعه حمل و نقل عمومی توجیه اقتصادی نداره ، یا اون پول دارای بالا شهری که برا خرید از بقالی هم سوار ماشین میشن هر چند که به دروغ بگن ماشین ما آلودگی نداره که داره و قطعا هم داره ، مسئولین هیچ کاری نمیتونن انجام بدن
  • علی IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    29 1
    آلودگی هوا معضل همیشگی تهرانه ولی راهکار مسئولین بیشتر سو استفاده از موقعیت است نه برای رفاه مردم.اینکه طرح ترافیک رو گسترش بدید کمکی به قضیه نمیکنه چرا که مردم اگر بخوان از وسائل نقلیه عمومی استفاده کنن به دلیل کمبود و عدم رفاه این وسائل خصوصا ازدحام ها عملا امکانش رو ندارن.تازه ترافیک حاصل از تجمع مردم منتظر تاکسی و اتوبوس خودش بدتره.وجدانا انصاف هم نیست که فقط خودرو ها محدود بشن اونم خودرو هایی که استانداردهاشون دیگه بالا رفته و بنزین یورو4 میسوزونن.اما موتور سیکلت ها که بیشتر از ماشین ها آلودگی دارن بمونن.اگر واقعا قصد کاهش آلودگی داریم یک روز رو تعطیل عمومی کنیم.همه نهاد ها و شرکت ها دولتی و خصوصی.و تردد هر وسیله نقلیه شخصی هم ممنوع بشه چون همه جا هم تعطیله.این کارسازه
  • یک تهرانی خسته از ترافیک IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    35 3
    یعنی چی تا یه ذره هوا آلوده میشه اولین کاری که میکنن طرح ترافیک رو زیاد میکنن.که چی؟ که فقط جریمه کنن پول بگیرن از مردم؟اتفاقا همین طرح هاست که مردم رو مجبور میکنه مسیر طولانی تری رو طی کنن تا طرح رو دور بزنن و خودبه خود ترافیک در اتوبانهای نواب و امام علی و همت و چمران که اطراف طرح هستن درست کنن.کافیه صبح اخبار گوش کنید تا ببینید همه ترافیک تهران مربوط به این 4 بزرگراهه که مرز طرحه.یه روز طرح رو وردارن اگه ترافیک کمتر نشد و طبیعتا آلودگی هم کمتر نشد
  • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    44 0
    چند ساله هر دفعه اعلام میشه از امسال اتوبوس های بالای فلان سال حق تردد در شهرهارو ندارند؟ چند ساله قراره فلان خط مترو راه بیفته و واگن های اون یکی خط زیاد بشه؟ چند ساله قراره خودروهای بی کیفیت شماره گذاری نشوند؟ چند ساله قراره جلوی برج سازی ها و تخریب باغ ها و جنگل ها گرفته بشه؟ چند ساله معادن شن و ماسه و کارخانه های آلوده کننده قراره از شهرها بروند؟ چند ساله قراره موتورسیکلت ها برقی بشوند؟ تا وقتی راه حل ما زوج و فرد و تعطیلی مدارس باشه همینه که هست یک وقت از سود کارخانه‌ها و آقایان کم نشه
  • آراز A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    27 0
    اکثر راه حل مشکلات ایران از جمله آلودگی هوای شهرها را باید در سیستم اقتصادی دولتها و فرهنگ مردم جستجو کرد
  • میثم A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    24 0
    اگه حمل و نقل عمومی خوبی داشتیم کمتر میدیدیم مردم از ماشین شخصیشون استفاده کنن،خود من وقتی از کرج با مترو میام تهران از شلوغی زیاد و فشار جمعیت خسته میرسم، واسه همین اکثر روزای تعطیل با ماشین شخصی و تک سرنشین میرم محل کارم که خیلی خیلی برام بهتره،تازه ترافیک یه بخششه ،صنعت هم یک طرف ماجراست...
  • بی نام A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    27 0
    تهران ظرفيت اين همه ماشينو نداره اونم با اين بنزيناي داغون.الان در ١٠ درجه بالاي صفر وارونگی شروع شده.سالها پیش تو صفر درجه بود.پولهای نفت و تحریمو اتوبوسهای نو بخرن و کامیون نو بدن به صاحبانش
  • بی نام A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    55 1
    درچندتا واژه ی ساده خلاصه میشه... بی تخصصی، بی تعهدی
  • بی نام A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    8 0
    این عکس به دلیل لنز واید اسمان ابی تروپوسفر رو هم نشون داده اما ما اون زیریم تو دود.لطفا یک عکس واقعی تر بگذارید
  • بی نام A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    20 1
    خوبه. دست مسؤولين محترم درد نكنه. فقط يكم اگه ممكنه سرب و ازبستش رو بيشتر كنند.
  • بی نام A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    8 0
    درخت قشنگیه
  • مردم A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    13 1
    بی کفایتی مسئولین مربوطه و بی توجهی آنها به عمق فاجعه
  • بی نام BE ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    8 0
    جالبه اگه دقت کرده باشین برگه معاینه فنی هیچ تستی برای ذرات معلق خودرو نداره، یعنی همش سرکاریه واسه....؟
  • بی نام A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    12 4
    بازم خوبه یکم خوستان رو درک کنین که همیشه بدتر از اینه
  • بی نام A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    5 3
    اينو به مجوز دهنده ها و سازنده های برجهای منطقه 22و حاشیه اتوبان همت بگید خدا میدونه اگه تا چند سال دیگه این ساختمونا پر از آدم شه چه آلودگی و بار ترافیکی ایجاد میکنه.
  • بی نام IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    3 0
    ایران خودرو و سایپا را تعطیل باید تعطیل شوند اجازه بدیم در قدم اول خودروهای کم مصرف و خارجی با تعرفه 0 وارد بشوند. و در قدم دوم شرکت غیر دولتی واقعا غیر دولتی اگر دوست داره اقدام به تولید خودرو کنه. مدیران این دو شرکت را هم بازنشسته کنیم تا مردم بتوانند نفس بکشند.
  • بی نام A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    6 0
    ایرانخودرو سایپا
  • الیاس A1 ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    4 1
    خانم ابتکار باید پاسخگو باشه , بانوی سبزپوش
  • بی نام RO ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    8 0
    الودگی رو ول کن جیب مافیای خودرو رو بچسب
  • بی نام IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    1 0
    وقتی دولت میاد از خودوروساز داخلی که خودرویی با پایین ترین سطح کیفییت از هر نظر تولید و روانه بازار میکنه ، حمایت صد در صد میکنه و وامهای کلان برای جلوگیری از ورشکستگی بهشون میده یکی از نتایجش همینه، اگه همین پول ها رو صرف دادن وام به موتورسیکلت سازان برای تولید موتورسیکلت برقی و یا تولید خودروی برقی میکردند هم تولید داشتیم و هم از آلودگی ها خبری نبود و هم بعد از چند سال صادرات هم بوجود میومد
  • بی نام A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    3 0
    دست پخت قالیباف و چمران. فردا میان و همون یه دونه درخت رو هم قطع می کنن.
  • بی نام A1 ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    4 0
    هوا که نداریم آب که نداریم تفریح نداریم تحریم هم که هستیم دلمون خوشه زندگی میکنیم