۰ نفر
۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱

نمایشگاه «سکوت» بهنوش فروتن پس از فروش تمام آثار، تا دوم آذرماه تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این نمایشگاه شامل ۱۲ اثر رنگ روغن و اکریلیک روی بوم است که نقاش سه سال روی آن‌ها کار کرده است.

فروتن درباره‌ این مجموعه از آثارش گفت: به گمانم «سکوت» را می‌توان در ادامه معنایی مجموعه قبلی‌ام یعنی «کهکشان من» ارزیابی کرد. در آن مجموعه، اتمسفر فرازمینی و نوعی لامکانی بر کل آثار حاکم بود. نوع آرامش آن از جنس دیگری بود، یک نوع طمأنینه آرمانی که نتیجه عرفان و ارتقای خلقیات و خلوص بشری بود، اما در مجموعه کنونی، نوعی آرامش زمینی مقصود است. در واقع آرامشی ملموس، خاکی، در دسترس و قابل مشاهده به تصویر درآمده است.

فروتن در آثارش، تصاویر و صحنه‌های ساکن و بی‌تحرک طبیعت را به تصویر کشیده است. در پس این سکوت و بی‌تحرکی و از دریچه نظام‌مند بافت‌های رنگی، مخاطب به درون این طبیعت قدم می‌گذارد. طبیعتی که در نگاه اول بر پایه تقلید صرف و بازنمایی آنچه که هست جلوه می‌کند، به ناگاه در این آثار به یک فضای انتزاعی تبدیل می‌شود که در خود، طبیعت را ته‌نشین کرده و بی‌آن‌که از آن فاصله بگیرد تصویری خیالی را ترسیم کرده است.

نمایشگاه «سکوت» تا ۲۵ آبان‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «شکوه» به نشانی خیابان فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان امیر نوری، شماره ۱۹ میزبان علاقه‌مندان است.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 600971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =