مسؤول واحد بیماری‌های مرکز بهداشت همدان: آنفلوآنزای پرندگان در راه است

مسؤول واحد بیماری‌های مرکز بهداشت همدان: با ترکیب ویروس آنفلوآنزای پرندگان با ویروس آنفلوآنزای انسانی حالت نوترکیبی ویروس ایجاد می‌شود که لزوم آگاهی از این موضوع وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ فیروزه کربلایی‌زاده، که در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق و با اشاره به اینکه طبق پیش‌بینی سازمان بهداشت جهانی امسال نیز امکان فعال شدن آنفلوآنزای پرندگان وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید در این خصوص آمادگی لازم صورت گیرد.

وی با اعلام اینکه امکان همه‌گیری این ویروس وجود دارد، افزود: باید اقدامات پیشگیرانه در این زمینه صورت گیرد.

کربلایی زاده یادآور شد: در رابطه با بیماری آنفلوآنزا، سال گذشته 800 مورد بستری صورت گرفت و طبق نمونه‌گیری‌های انجام شده، 180 مورد مثبت به ویروس آنفلوآنزا اعلام شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 39 نفر از فوتی‌های شهرستان همدان مشکوک به آنفلوآنزا بودند که 20 مورد از آنها مثبت اعلام شده است، گفت: فوت این افراد تنها به علت بیماری آنفلوآنزا نبود، بلکه زمینه بیماری دیگری نیز در فوت‌شدگان وجود داشت.

این مسئول اظهار داشت: در سالجاری آزمایشگاه همدان مجهز به تشخیص آنفلوآنزا شده است.

مسؤول واحد بیماری‌های مرکز بهداشت همدان افزود: سال گذشته در استان همدان یک‌هزار و 736 نفر بستری شدند که تعداد موارد مثبت به بیماری آنفلوآنزا 398 نفر بود و 53 نفر فوت کردند.

وی با بیان اینکه بیماری آنفلوآنزا موارد‌ B ، A و C دارد، اظهار کرد: B مخصوص انسان، A مشترک حیوان و انسان است که سال گذشته 95.2 درصد از موارد ابتلای به آنفلوآنزا از نوع A بود.

کربلایی‌زاده با بیان اینکه امسال در شهرستان همدان 8 مورد ابتلا به آنفلوآنزا شناسایی شده است، افزود:‌ بیشترین مورد مربوط به سنین 15 تا 24 سال است که سه نفر را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه در بحث آمادگی برای مقابله با این بیماری اداره دامپزشکی همکاری خوبی دارد، در ادامه خواستار همکاری نیروهای انتظامی با تیم‌های اعزامی مرکز بهداشت به هنگام ورود به ترمینال، فرودگاه و... برای انجام اقدامات لازم شد.

مسؤول واحد بیماری‌های مرکز بهداشت همدان با اهمیت به اطلاع‌رسانی از سوی صدا و سیما در راستای اقدامات پیشگیرانه افزود: آموزش به معلمان، مدرسان و دانش‌‌آموزان با همکاری آموزش و پرورش و نیز به زائران از سوی سازمان حج و زیارت مورد توجه است.

وی با اشاره به ایجاد هماهنگی درون‌بخشی و بین‌بخشی و هماهنگی با مرکز مدیریت بیماری وزارت بهداشت و استان‌های همجوار به منظور مراقبت از بیماری، گفت: در بیمارستان سینا دو اتاق ایزوله تنفسی وجود دارد و از لحاظ آزمایشگاه نیز آمادگی داریم.

وی با بیان اینکه از 2 هزار و 800 واکسن آنفلوآنزا وارد شده، 2 هزار مورد تزریق شده است، افزود: اکنون از لحاظ دارو مشکلی نیست و آموزش لازم برای انجام نمونه‌گیری به پرسنل ارائه شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 600990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =