تاجگردون: اصلاح‌طلب‌ها سطح توقع خود را پایین بیاورند

عضو فراکسیون امید گفت: ما اصلاح‌طلبان مخالف نگاه افراط‌گرایانه و عوام‌فریبانه هستیم؛ فرقی هم ندارد، چه احمدی‌نژاد باشد و چه ترامپ.

غلامرضا تاج‌گردون در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین در رابطه با زمزمه‌های نارضایتی اصلاح‌‌طلبان خارج از مجلس از عملکرد فراکسیون امید بیان کرد: اصلاح‌‌طلبان باید توقعاتشان را متناسب با امکانات تعیین کنند. اولا باید به این موضوع توجه کنند که این لیست وارد شده به مجلس لیست اصلاح‌‌طلبان نیست، لیست امید است؛ چرا که اعضایی از لیست هستند که اکنون در فراکسیون امید حضور ندارند و عنوان می‌کنند که اصلاح‌‌طلب نیستند و در زمان انتخابات در لیست امید حضور داشتند نه لیست اصلاح‌‌طلبان.

وی افزود: توقعات اصلاح‌‌طلبان خارج از مجلس نیز باید در حد تعداد اصلاح‌‌طلبانی باشد که وارد مجلس شدند. من فکر می‌کنم با توجه به این تعداد، عملکرد فراکسیون امید قابل قبول است. ضمن آنکه در مجلس قبل ما حدودا 12 نفر اصلاح‌‌طلب بودیم به همین خاطر نوع رفتارمان شاید نمود بیشتری داشت.

تاج‌گردون گفت: در این دوره از مجلس وضع متفاوت است و اصطلاحا "آقا" وجود ندارد. ما باید بپذیریم برای اینکه بتوانیم مجلس را مدیریت کنیم باید 50، 60 یا 70 رای داشته باشیم و به همین خاطر ناگزیر هستیم به مستقلینی که در لیست امید حضور داشتند توجه و با آنها تعامل کنیم .

این نماینده اصلاح‌‌طلب مجلس با تاکید بر اینکه عملکرد ما در درون مجلس مستقل از توصیه‌های بدنه اصلاحات بیرون از مجلس است، افزود: رفتار ما تحت تاثیر فضای درون مجلس است و شاید بسیاری از دوستان عزیز اصلاح‌‌طلب از اتفاقات درون مجلس بی‌خبر باشند. مثلا در بحث مدیریتی ما ناچار هستیم کمی با مستقلین نزدیک‌تر شویم تا کارها صورت گیرد؛ اما این موضوع که عنوان می‌شود بعضی در مجلس محتاط عمل می‌کنند را بنده رد نمی‌کنم.

تاجگردون در پاسخ به این سئوال که مدیریت تشکیلات درون و بیرون  پارلمانی به عهده عارف است یا خیر، گفت: ایشان رئیس شورای عالی اصلاح‌‌طلبان و هم رئیس فراکسیون امید هستند وظیفه تنظیم این دو، ناخودآگاه به عهده آقای عارف است و اینکه سه نفر از لیست امید هم عضو شورای عالی شدند هم روی موضوع اثر می‌گذارد.

وی یادآور شد که این شورای اصلاح‌‌طلبان است و آن لیست امید؛ و از اصلاح‌طلبان خواست که سطح توقعات خود را پایین‌تر بیاورند.

عضو فراکسیون امید در مورد اینکه آیا امیدی وجود دارد تا اصلاح‌‌طلبان در دور بعد بتوانند این تعداد از افراد جبهه پایداری را که این دوره به مجلس راه یافتند کنار بزنند نیز گفت: بستگی به نوع رفتار ما با فراکسیون مستقلین دارد اگر بخواهیم خیلی افراطی عمل کنیم موفق نخواهیم شد. من در انتخابات هیئت رئیسه دور اول هم این موضوع را عرض کردم که اگر ما نتوانیم با مستقلین یا جناح نزدیک به رئیس مجلس تفاهم کنیم، تعداد آنها زیاد می‌شود. نظر من این است در مجلس دهم می‌توانیم فراکسیون امید را به سمتی هدایت کنیم که تعاملات به شکل بهتر انجام شود.

نماینده مردم گچساران در مجلس در رابطه با رایزنی جریان اصلاحات با حکومت برای بهبود روابط میانشان گفت: این موضوعات را شخص آقای عارف پیگیری می‌کنند اما از نظر مناسبات درون مجلس و حاکمیت ما در دور قبل هم با توجه به تعداد حداقلی که داشتیم این رایزنی‌ها را انجام می‌دادیم هم اکنون نیز به طور مثال در مورد مناسبات مربوط به حقوقدان‌های شورای نگهبان جلسه داریم.

 وی افزود: اگر موضوعی در رابطه با قوه قضاییه باشد حتما ورود می‌کنیم . الان یک سری مناسبات را خود اقای عارف از منظر کل اصلاح‌‌طلب‌ها دارند که در راستای آن  عمل می‌کنند. اما این مورد که  ما طرح مسئله کنیم و به سرعت مذاکره کنیم خیر چنین اتفاقی نمی‌افتد.

تاجگردون در پاسخ به این سئوال که ترامپ اصلاح‌‌طلبان را با رای اوردن خوشحال کرده یا نگران، تاکید کرد: در مورد ترامپ نظری ندارم اما انتخاب او ثابت کرد مردم امریکا هم می‌توانند بد تصمیم بگیرند . ما نگاه ضد افراطی گری داریم و به نظر من ترامپ رفتار افراطی گریانه و عوام فریبانه دارد . هرجای دنیا و هر کس که چنین رفتاری داشته باشد قاعدتا ما راضی نیستیم؛ فرقی نمی‌کند احمدی نژاد باشد یا ترامپ.

وی در مورد تاثیر پیروزی ترامپ بر سیاست خارجی ایران نیز تصریح کرد: تاثیر خاصی ندارد. ترامپ تا بخواهد مسائل مربوط به غرب را حل کند دوره ریاستش یه پایان خواهد رسید.

تاجگردون در پایان با بیان اینکه رییس جمهور شدن ترامپ تندروهای داخل ایران را خوشحال می‌کند افزود: به علت حاشیه‌هایی که برای ایران و در موضوع برجام ممکن است رخ دهد به نظر می‌رسد تندروها خوشحال باشند.

29219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 601290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =