پپ گواردیولا سرمربی بارسلونا تاکید کرد قصه قهرمانی لالیگا به هفته آخر می کشد.

غزال زیاری/ خبرنگار اعزامی خبرآنلاین به بارسلون :از آنجا که دیدار شنبه شب بارسلونا مقابل سویا به سان فینال بسیار حساس و مهمی برای این تیم تلقی می شود،تمرینات روز جمعه تیم کاتالان پشت دربهای بسته انجام شد و هیچ خبرنگاری حق حضور در این جلسه تمرینی را نداشت.

به خبرنگاران اعلام شده بود که می توانند پس از جلسه تمرینی بارسا که راس ساعت 11 در شهرک ورزشی در نزدیکی منطقه "سنت ژوان دسپی" قرار دارد، حضور پیدا کنند.

حدود ساعت 12.30 بود که بازیکنان بارسلونا تک تک از رختکن خارج می شدند و با اتومبیلهایشان روانه منزل می شدند تا خود را برای سفر و در حقیقت مسابقه ای مهم آماده سازند. اول جفرن خارج شد و پس از آن بویان از رختکن بیرون آمده و به سمت اتومبیلش حرکت کرد. رافا مارکس و زلاتان نیز دیگر بازیکنانی بودند که از ورزشگاه خارج شدند.

نکته جالب توجه اینجا بود که در خارج از ورزشگاه نیز تعداد زیادی از هواداران بارسلونا که اکثرا از نوجوانان و جوانان تشکیل شده بودند، حضور داشتند تا در زمان خروج ستاره های محبوبشان از آنها عکس یا امضا بگیرند. جمعیتی که تعداد آنها حدود200 نفر تخمین زده می شد.

تعداد خبرنگاران حاضر که در انتظار آغاز کنفرانس خبری بودند نیز قابل توجه بود. به نظر می رسید که حدود 70 خبرنگار از خبرگزاری های مختلف بین المللی در ساختمان شهرک ورزشی بارسلونا حاضربودند تا صحبتهای گواردیولا را پوشش دهند

پپ گواردیولا وارد سالن شد و به پرسشهای خبرنگارانی که با زبان کاتالان، اسپانیایی و انگلیسی از او سوال می پرسیدند، پاسخ داد.

نکته ای که جالب توجه بود آرامشی بود که بر چهره گواردیولا حاکم بود . مربی جوان بارسلونا دائما بر این نکته تاکید می کرد که حتی اگر تیمش در رقابتهای این فصل به قهرمانی نرسد هم واقعا باید از این بازیکنان تقدیر به عمل آورد.او در جریان کنفرانس خبری به دفعات مکرری آب می خورد وبا آرامش عجیبی صحبت می کرد.

گواردیولا در پاسخ به سوالی در این رابطه که رئال که سایه به سایه در تعقیب بارسا است را چطور می بیند، گفت:« رئال تیم بسیار خوبی است. من مدتها پیش گفتم که سرنوشت این رقابتها در هفته آخر مشخص خواهد شد و اکنون هم چنین نظری دارم.»

این مربی جوان در مورد احتمال پیروزی تیمش مقابل سویا گفت:« پیروزی در این دیدار تنها و تنها به خود ما بستگی دارد. باید به این نکته تاکید کنم که تیمی که این هفته را با صدرنشینی به پایان برد، قطعا قهرمان نخواهد شد. به علاوه نباید حریفانی مثل وایادولید یا مالاگا را نیز دست کم گرفت. باید اعتراف کرد که رقابتهای این هفته، رقابتهای بسیار مهمی است، به ویژه برای ما، اگر بخواهیم که قرهمان شویم. بدین ترتیب باید تنها و تنها به پیروزی فکر کنیم.»

گواردویلا درادامه صحبتهایش پاسخگوی پرسشی دررابطه با صحبتهای پیگرینی شد. پیگرینی اخیرا در صحبتهایی گفته بود که علاقه زیادی داشته تا بارسلونا را دو ماه بدون مسی ببیند، همان طور که رئال دو ماه را بدون کریس سر کرد.گواردیولا در پاسخ به این سوال گفت:«راستش را بخواهید من هم نمی توانم بگویم که اگر دو ماه مسی را در اختیار نداشتیم، چه رخ می داد ولی باید به کار تیم رئال مادرید ارزش زیادی نهاد. آنها فصل فوق العاده و خارق العاده ای را سپری می کنند.»

این مربی جوان بار دیگر با پرسشی در مورد صحبتهای پیگرینی مواجه شد. مربی رئال اخیرا در صحبتهایی گفته بود که اگر تیمش موفق به قهرمانی در لالیگا نشود، دلیل آن را شکست ناعادلانه مقابل بارسلونا در نوکمپ در دور رفت می داند. گواردیولا در این رابطه گفت:« به نظر می رسد که پیگرینی فراموش کرده که تیمش مقابل تیم ده نفره شکست خود و در نیمه دوم آنها شوتی را روانه دروازه ما نکردند. این اتفاقات در طول هشت ماه رخ داده است و از دست دادن قهرمانی به خاطر این یک بازی........ پیگرینی تجربه به مراتب بیشتری دارد و او باید این نکات را بداند. ما هم می توانیم از بازیمان مقابل اسپانیول بگوئیم.»

البته گواردیولا در ادامه به تمجید از مربی شیلیایی رئال پرداخت و گفت:« پیگرینی بسیار محترم، مودب و با شخصیت است.»

او در پاسخ به پرسشی در مورد مقایسه ای که میان کریس رونالدو و لیونل مسی انجام می شود گفت:« کریس بازیکن فوق العاده خوب و بزرگی است. سران رئال از بازیکنشان راضی هستند و ما هم از در اختیارداشتن مسی واقعا خوشحالیم و به هیچ وجه حاضر نیستیم که مسی را با هیچ کس دیگری عوض کنیم. آنچه در مسی دیده می شود مهارت و توانایی واقعی اوست و این چیزی نیست که من یا هر مربی دیگری به او آموخته باشد. مسی از 13 یا 14 سالگی گلهای زیادی را به ثمر می رساند.من معتقدم که عملکرد مسی مشابه سال قبل است و هرگز نگفته ام که مسی امسال به مراتب بهتر از پارسال است. هر چند که با گذشت زمان قطعا بهتر و بهتر خواهد شد.»

مربی جوان بارسا در بخش پایانی صحبتش با آنالیز سویا، تیمی که شنبه شب میزبانی بارسلونا را عهده دار خواهد بود گفت:« سویا تیم بسیار بسیار خوبی است. این تیم در بهترین لحظاتش به سر می برد و در طول تمام رقابتهای این فصل تیم بسیار خوبی بوده و نمی توان گفت که فقط الان روزهای خوبی را سپری می کند. این تیم، تیمی است که تا مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا پیشروی کرد و 4..5 سالی است که تیمی تراز اول است.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 60169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سینا CZ ۰۷:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۸
    0 0
    چی شد یه هویی خبرنگار فرستادید بارسلون؟
  • بدون نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۸
    0 0
    چه حالي كرديد اختصاصي خودتونه كه گذاشتينش تيتر اول!!!!!