به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، محمد سعید نژاد در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: در دورهای سرمایهگذاریها در بندر شهید رجایی رو به افزایش بود و جریان بار و حمل کالا به این منطقه اقتصادی سرازیر بود اما متأسفانه به دلیل وجود تحریمهای ظالمانهای که بر کشور حاصل شد این جریان متوقف و در یک دوره روند نزولی به خود گرفت.
وی ادامه داد: در سال 90 مجموعه عملیات کانتینری در بندرشهیدرجایی 3.2 میلیون TEU بوده که در سالهای پسازآن به زیر 2میلیون رسید ، اما امسال به این میزان اضافه خواهد شد.
سعید نژاد تصریح کرد:با توجه به هدایتهای مقام معظم رهبری و اقداماتی که در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاد که در رأس آن تحقق توافق هستهای بود، بار دیگر فرصتهای بزرگی نصیب حوزه دریا شد تا آنها را اجرایی و تبدیل به عمل کنیم.
وی تصریح کرد: وقتی به آمارو ارقام ها در حوزه دریا مراجعه میکنیم کاملاً آثار افزایش سرمایهگذاریها و فرصتهای به وجود آمده پس از برجام مشهود است.
این مقام مسئول اضافه کرد: پس از برجام ، بازگشت خطوط بزرگ کشتیرانی امری مهم بود تا جایی که با استقبال بسیار زیادی در حوزه سرمایهگذاری توسط بزرگترین شرکتهای خطوط کشتیرانی دنیا برای سرمایهگذاری در بندر شهید رجایی مواجه شدیم.
وی با اشاره به حضور دوباره ایران در تمام بنادر بزرگ دنیا که سالها به دلیل تحریم های ظالمانه امکان پذیر نبود، گفت: موقعیت خلیجفارس و دریای عمان و میزان نفت موجود در این منطقه باعث شده که این منطقه اهمیت استراتژیکی در جهان داشته باشد.
سعید نژاد بابیان اینکه استان هرمزگان و به ویژه بندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران است، افزود: بندر شهید رجایی بین 50 تا 60 درصد حمل و نقل بینالمللی دریایی کشور و 60 درصد از عملیات تجارت بینالملل ایران را دارا است.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: سرمایهگذاریها و اقداماتی که در این حوزه انجام گرفته باعث شد که امروز بندر شهید رجایی به یک ظرفیت قابل توجه در منطقه تبدیل شود که باید از فرصت های موجود برای پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر این نقطه کانونی در منطقه استفاده کنیم.
در این مراسم از ابراهیم ایدنی مدیرکل سابق بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تجلیل و الله مراد عفیفی پور به عنوان مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی استان هرمزگان معرفی شد.
46
نظر شما