ایرنا نوشت: نماینده مرجعیت عالی شیعیان در عراق به رهبری آیت الله علی سیستانی روز جمعه ضمن تمجید از دستاوردهای نیروهای عراقی در نبرد با گروه ترویستی داعش، خواستار ادامه این نبرد تا تحقق کامل پیروزی شد.

به گزارش پایگاه خبری روزنامه القدس العربی، عبدالمهدی کربلایی نماینده مرجعیت عالی شیعیان عراق در خطبه های نماز در صحن حرم امام حسین (ع) در کربلا گفت: ما درود می فرستیم به نیروهای مسلح، نیروهای پیشمرگ و داوطلب و نیروهای عشایر که این پیروزی ها را محقق ساختند و ما به آنها می گوییم که شما افتخار ما هستید.
وی افزود: این پیروزی ها مقدمه پیروزی بزرگ است که نیروهای عراقی بشارت آن را به زنان و مردان عراقی خواهند داد.
نیروهای عراقی عملیات گسترده آزادسازی موصل از چنگ گروه تروریستی داعش را در17 اکتبر (26 مهرماه) آغاز کردند و اکنون نیروهای ویژه ضد تروریسم، داعش را از بخش هایی از شهر موصل بیرون رانده اند.
سومین مرحله عملیات حشد الشعبی (بسیج مردمی) در غرب موصل با هدف آزادسازی فرودگاه تلعفر در فاصله حدود پنج کیلومتری جنوب این شهر و باز پس گرفتن تعدادی دیگر از روستاها و مناطق از تصرف داعش صورت گرفته است.
داعش در خرداد ماه سال 94 مناطق وسیعی از شمال و غرب بغداد را تصرف کرد اما نیروهای عراقی شهرها و روستاهای زیادی را از چنگ این گروه تروریستی آزاد کرده اند. موصل آخرین شهر مهم عراق است که در تصرف داعش قرار دارد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 602279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =