ویژگی‌های موسیقی مستند «ایران»؛ ایرانی اما جهانی

آهنگساز مستند «ایران» تاکید می‌کند در بخش مربوط به استان زنجان، از موسیقی آذری بهره خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مستند «ایران» مجموعه‌ای تلویزیونی است که به تاریخ و طبیعت ایران بادیدی متفاوت می‌پردازد.

در این مجموعه تلاش شده است تا ایران با فرهنگ، هویت و تاریخ دیرینه‌اش به مخاطب ایرانی و غیر ایرانی معرفی شود.

افشین عزیزی، آهنگساز مستند «ایران» با اشاره به حضور محمد معتمدی به عنوان خواننده تیتراژ آغازین و پایانی این مجموعه گفت: «هم اکنون در مرحله ساخت موسیقی متن مستند «ایران» ویژه زنجان هستیم. با گروه کارگردانی در این خصوص جلسات بسیاری برگزار کردیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که حتما تیتراژ و متن موسیقی با زبان و سبک و سیاق آذری ساخته شود و بیشتر به موسیقی فولکلور منطقه بپردازیم.»

او ادامه داد: «در صدد هستیم برای موسیقی بخش رنجان از تصنیف‌هایی استفاده شود که بیشتر به حال و هوای این استان و تاریخ کهنش نزدیک باشد.»

عزیزی که در کارنامه خود آهنگسازی فیلم سینمایی «کوچه بی نام»، «آباجان»، سریال «پریا» و مستند «رویای‌های هر صبح» را دارد، افزود: «بستر موسیقی این مجموعه، کلاسیک و تنظیم آن بر پایه موسیقی ایرانی است. به طور کلی می‌توان گفت موسیقی مستند «ایران» مانند سریال‌هایی چون «هزاردستان» و «سربداران» بر بستر موسیقی کلاسیک جهانی ساخته می‌شود. تلاش می‌کنیم که موسیقی این مجموعه را به دلیل پخش آن درشبکه‌های برون مرزی با ساختاری جهانی و قابل لمس تنظیم کنیم.»

این موسیقی‌دان در ادامه توضیح داد: «فضا و موسیقی الکترونیکی خواهد بود اما  از سازهای ایرانی و ملودی ایرانی هم صد درصد استفاده می‌کنیم.»

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 602291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =