بخش آخر که به قلم اسرای عراقی است، بعکس، کاملاً بی‌فائده و خالی از ذکر جزئیات و وقایع جنگ است و در آن به تکرار کلیات مکرر، اکتفا شده است. البته من بیش از سه‌ چهار گزارش آن را نخواندم. به هر حال این کتاب (بخش اولش) کتاب سودمند و ممتی است.

به گزارش خبرآنلاین، رهبر فرزانه انقلاب که همواره بر کتاب خوانی و ترویج فرهنگ مطالعه در کشور تاکید داشته و دارند، خود از کتاب‌خوان‌های حرفه‌ای کشور محسوب می‌شوند که در تمام حوزه‌های نشر، مطالعاتی دارند. ایشان در بازدید از پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در اردیبهشت 71 ضمن تاکید بر انس بیشتر مردم با کتاب در مصاحبه‌ای تصریح کرده‌است: کتابخوانى چیزى است که براى یک ملت، فریضه است؛ واجب و لازم است. مردمى که اهل کتاب خواندن باشند، از لحاظ معلومات و ذکاوت و هوشیارى، تفاوت مى‌کنند با مردمى که با کتاب و مطبوعات انس نداشته باشند. خوشبختانه کتاب زیاد است و کتاب‌هاى زیادى چاپ مى‌شود. نمى‌خواهم عرض کنم همه‌ آنچه که چاپ مى‌شود، کتاب‌هاى خوب و مفیدى است. نه؛ اى بسا کتابى چاپ مى‌شود و به بازار هم مى‌آید، اما کتاب مفیدى نیست. کتاب بى‌فایده و عاطل و باطلى است که اگر کسى نگاهش کند، از آن استفاده‌اى نخواهد کرد. و اى بسا کتابى که چاپ مى‌شود و به بازار هم مى‌آید و مضر است! ... اکثر آنچه که چاپ مى‌شود، مفید است؛ چه از جهات علمى، چه از جهات فرهنگى، چه از جهات دینى، چه از لحاظ معارف گوناگون اسلامى و چه از لحاظ ادبى و هنرى. مردم ما، از معارفى که در کتاب‌هاست بى‌نیاز نیستند و باید کتاب‌ها را بخوانند. انس با کتاب، بسیار چیز باارزشى است.

بنابر گزارش خبر، رهبر انقلاب در سال 70 کتابی با عنوان «تجاوز که آغاز شد ...» را خوانده و در حاشیه آن یادداشتی را نوشته‌ است. این کتاب را که سیدمحسن علامه از سوی انتشارات معاونت تبلیغات نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روانه بازار نشر کرده است، از جمله اثار خواندنی دفاع مقدس باید برشمرد. اگرچه مشخص نیست این‌گونه کتاب‌ها در حال حاضر در بازار هستند و یا دیگر تجدید چاپ نشده‌اند، خبرآنلاین تا پایان هفته هر روز کتابی را به پیشنهاد رهبر انقلاب معرفی می‌کند، خرید و مطالعه‌اش با شما!

 

 دست خط رهبری

بنابر این گزارش، در این یادداشت که در حاشیه کتاب درج شده است، آمده:

بسم الله العزیز

جمع ‌آوری خاطرات پراکنده به این شکل می‌تواند زوایای متعددی از اوضاع جنگ در ماه‌های اول را روشن سازد، و این از عهده‌ی یک گزارش جامع که به قلم یکنفر باشد خارج است. البته در این نوشته‌ها خبرهای ضعیف و مبتنی بر گمان یا مبالغه و امثال آن هم متصور است لکن در مجموع، تصویر جامعی از قضایا را می‌توان از آن بدست آورد.

بخش آخر که به قلم اسرای عراقی است، بعکس، کاملاً بی‌فائده و خالی از ذکر جزئیات و وقایع جنگ است و در آن به تکرار کلیات مکرر، اکتفا شده است. البته من بیش از سه‌ چهار گزارش آن را نخواندم. به هر حال این کتاب (بخش اولش) کتاب سودمند و ممتی است.
آن را در ساعاتی از شب‌ها و روزهای دهه‌ی اول و دوم ماه رمضان 1412 مطالعه کردم. اسفند 1370

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 60324

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواد وطن دوست IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۸
    1 0
    درود فراوان الهی بر رهبر فرزانه انقلاب که اینچنین موشکافانه ادبیات دفاع مقدس را دنبال می کنند و درخصوص اعتلای آن ارایه طریق دارند .
  • مهتاب SY ۱۳:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۸
    0 0
    خداوندرهبر فرزانه و داناي مارا عمر مستدام و دشمنانش را نابود بفرما امين
  • محمدطاهری خسروشاهی IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۹
    0 0
    هرکجاهست خدایا به سلامت دارش... محمدطاهری خسروشاهی-تبریز