شانا نوشت:کارشناسان انرژی خاورمیانه پیش بینی کردند که تولید نفت کشورهای این منطقه تا سال ٢٠٢٠ میلادی به حدود ٣٠ میلیون بشکه در روز می‌رسد و در این میان، تولید نفت ایران و عراق بالاترین میزان رشد را خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری تاس از مسکو، تحلیل گران شرکت مشاوره رایشتاد انرژی نروژ پیش‌تر گفته بودند که کل تولید روزانه منطقه خاورمیانه از سال ٢٠١٠ تا ٢٠١٥ از ٢٤ میلیون بشکه به ٢٦ میلیون بشکه خواهد رسید.

این شرکت مشاوره‌ای افزود: هر چند که عربستان سعودی حدود ٤٠ درصد نفت منطقه را تولید می کند، اما پیش بینی می شود که تولید نفت عراق و ایران در دهه آینده بالاترین میزان رشد را داشته باشد.

بر اساس گزارش رایشتاد انرژی، حدود ٦٥ درصد منابع نفت کشف شده از سال ٢٠٠٠ در خاورمیانه هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است که بدان معنا است که حدود ١٣ میلیارد بشکه نفت در انتظار آغاز تولید در آینده است.

این نکته که حداقل قیمت سودآوری بیشتر این منابع زیر ٤٠ دلار برای هر بشکه است، نشان می دهد که حتی در صورت ادامه قیمت های کنونی پائین نفت برای مدت بیشتر، احتمال آغاز بهره برداری از این میدان ها وجود خواهد داشت.

به گفته کارشناسان این شرکت، اکتشافات قابل ملاحظه نفت در ١٠ سال گذشته، ظرفیت بالقوه تولید نفت را برای آینده تضمین خواهد کرد.

تحلیل گران این شرکت بر این باورند که اکتشافات کنونی به همراه حداقل های پائین قیمت برای سودآوری تولید، بالا نگهداشتن عرضه نفت را برای منطقه خاورمیانه حتی در صورت افت طولانی مدت قیمت‎های نفت، امکان پذیر می سازد.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 603559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =