یادواره شهید شاخص بسیج اصناف کشور در اردبیل برگزار می‌شود

معاون سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با اشاره به اینکه شهید غلامحسین دیده بان مسؤول ستاد پشتیبانی جنگ در اردبیل بود، گفت: همزمان با یادواره این شهید مراسم بزرگداشت 125 شهید اصناف و بازاریان استان اردبیل نیز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، سید شفیع حسینی در پاسخ به سوالات خبرنگاران در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل به ورود موفق بسیج به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: سال‌ها است که بسیج به دنبال ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است و نزدیک به دو سال است که در این بخش رسما وارد کار شده است.

معاون سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل یادآور شد: در کارهای عامل‌المنفعه نیز نظیر احداث سالن‌های ورزشی در قالب ۹ دی و صالحی اجرایی می‌شود حسینی ادامه داد: در بحث‌ درمانی نیز مراکز درمانی ما فعال شده به طوری که در شهرستان گرمی یک مرکز درمانی در شهرستان پارس‌آباد نیز یک مرکز درمانی بسیج وابسته به سپاه در حال احداث است.

وی وظیفه بسیج را بسیار گسترده اعلام کرد و گفت: پاسخ به نیازهای اساسی نظام، ایجاد وحدت اسلامی و جزو این وظایف است. معاون سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود آغاز هفته بسیج را یادآور شد و گفت: آغاز هفته بسیج مصادف با اربعین حسینی است و جو غالب در برنامه‌های امسال عاشورایی خواهد بود.

سرهنگ پاسدار سیدشفیع حسینی اظهار داشت: هفته بسیج از روز 30 آبان ماه مصادف با اربعین حسینی آغاز می‌شود. معاون سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل عنوان کرد: وظیفه ما انتقال فرهنگ عاشورا و تاسوعا است و بر همین اساس ما شب اربعین که اولین شب هفته بسیج خواهد بود همایشی را در تمام شهرستان‌ها در قالب تجلیل از شهدای مدافع حرم برگزار خواهیم کرد.

حسینی گفت: جشنواره جهادگران علم و فناوری بسیج با هدف نشان دادن نقش سازمان مردمی بسیج در راستای پیشرفت و توسعه علمی کشور خواهد بود که این برنامه در استان اردبیل نیز با برگزاری نمایشگاه‌ها به تفکیک هر شهرستان در سومین روز از هفته بسیج انجام شده و دستاوردهای علمی بسیج در استان اردبیل تشریح می‌شود.

معاون سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل افزود: 609 برنامه برای این هفته تدارک دیده شده که همگی با محوریت تبیین روحیه انقلابی، خدمت گذاری و اقتدار ملی بسیج است که برگزاری شورای اداری در این هفته به منظور جلب مشارکت ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل نیز به انجام می‌رسد.

حسینی تصریح کرد: در روز ششم هفته بسیج نیز تجمع و همایش بزرگ بسیجیان با عنوان مدافعین حرم در مصلی امام خمینی(ره) اردبیل برگزار می‌شود که در کنار این برنامه، اجرای برنامه‌های تبلیغی ،فضاسازی محیطی و تبلیغی دیدار با ائمه جماعات ،برگزاری شورای اداری و اجرای برنامه تبلیغی و رسانه‌ای در فضای مجازی با راه‌اندازی کمپین اربعین و بسیج نیز پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه گفت: همزمان با هفته بسیج مستضعفین یادواره شهید غلامحسین دیده‌بان شهید شاخص بسیج اصناف و بازاریان کشور در سال 95 برگزار می‌شود.

معاون سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل اظهار کرد: شهید غلامحسین دیده بان مسؤول ستاد پشتیبانی جنگ در اردبیل بود که همزمان با یادواره این شهید مراسم بزرگداشت 125 شهید اصناف و بازاریان استان اردبیل نیز برگزار خواهد شد.

سرهنگ پاسدار سیدشفیع حسینی اظهار داشت: سازمان بسیج مستضعفین دارای 21 قشر است که هر سال شهدای شاخص بسیج اقشار مختلف به صورت کشوری انتخاب می‌شود. سید شفیع حسینی با اشاره به اینکه این مراسم همزمان با هفته بسیج برگزار می‌شود، گفت: 7 آذر ماه با حضور فرماندهان کشوری و لشکری این یادواره را برگزار می‌کنیم.

وی بیان کرد: شهید غلامحسین دیده‌بان که امسال به عنوان شهید شاخص اصناف و بازاریان برگزیده شده است از نیروهای خدوم ستاد پشتیبانی جنگ در استان اردبیل بود که با شهادت ایشان امام جمعه فقید اردبیل گفت عرصه جنگ و پشتیبانی اردبیل نیرویی دلسوز را از دست داد.

وی یادآور شد: یادواره شهید غلامحسین دیده‌بان از ساعت 9 صبح 7 آذر در حسینیه ثارالله سپاه استان اردبیل برگزار می‌شود و ما از عموم مردم و همشهریان استان برای شرکت در این یادواره دعوت کردیم.

معاون سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه شهدای شاخص بسیاری در اردبیل وجود دارد به طوری که شهید غلامحسین دیده‌بان همچنین پدر شهید محمد رحیم دیده‌بان بود که این شهید بزرگوار نیز در عرصه دفاع از میهن اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

گفتنی است شهید غلامحسین دیده‌بان در تاریخ 22 فروردین 1366 در عملیات کربلای 8 و منطقه شلمچه با مسئولیت ستاد پشتیبانی جنگ در اردبیل به شهادت رسید.

شهید دیده‌بان که خود بازنشسته ارتش جمهوری اسلامی ایران بود بعد از بازنشستگی نیز به صورت داوطلبانه راهی جبهه‌های جنگ و دفاع از حریم اسلام شد.

شهید دیده‌بان همچنین در امدادرسانی و کمک به رزمندگان اسلام در پشت جبهه‌ها فعالیتی گسترده داشت به طوری که با شهادت ایشان آیت‌الله مروج امام جمعه فقید اردبیل در سخنانی بیان کردند ستاد پشتیانی جبهه و جنگ اردبیل متاسف از اینکه نیرویی چون شهید غلامحسین دیده‌بان را از دست داد شهیدی که شاخص بود و شاهدی که با کمال اخلاص و تعهد سالیان طولانی در خدمت اسلام و از افراد اصیل نیروی انقلابی بود.

شهید دیده‌بان همچنین در جبهه‌های جنوب، جزیره مجنون و سوسنگرد نیز حضور داشتند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 604117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =