«خفگی» در کنار دریا/ ساخت فیلمی دیگر به روش پلان سکانس

دومین اثر سینمایی کارگردان «جاودانگی» تا پایان امسال کلید می خورد که این اثر هم به شیوه پلان سکانس ساخته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهدی فرد قادری که این روزها فیلم سینمایی «جاودانگی» به کارگردانی او در گروه سینمایی هنر و تجربه در حال اکران است، تا پایان امسال دومین اثر سینمایی‌اش با نام «خفگی» را جلوی دوربین می‌برد.

فرد قادری درباره مضمون فیلم جدیدش و شباهت آن با «جاودانگی» گفت: «قصه این فیلم درباره چهار زن است که داستان زندگی‌شان در کنار هم روایت می‌شود. این فیلم هیچ شباهتی به «جاودانگی» ندارد و شاید تنها وجه مشترک این دو فیلم همان شیوه پلان سکانس باشد.»

او افزود: «این فیلم از لحاظ قصه در فضایی مدرن تر اتفاق می‌افتد، ولی از نظر فرم فیلم سخت تری است چون جدای از اینکه داستان کنار دریا روایت می‌شود، تجربه جدیدی درمورد تعریف پلان در سینماست.»

فرد قادری همچنین تصریح کرد: «فیلم «جاودانگی» در برخی اپیزودها فضایی تلخ داشت اما قصه «خفگی» در شب عروسی اتفاق می‌افتد. «جاودانگی» قصه تلخ و البته تا حدودی مذهبی دارد. البته با وجود اینکه حوزه هنری فیلم ما را تحریم کرده اما رگه‌های مذهبی زیادی در این فیلم دیده می‌شود اما «خفگی» فضایش متفاوت‌تر است.»

این کارگردان افزود: «من بعد از «جاودانگی» به دلیل علاقه شخصی خودم یک فیلم کوتاه دیگر ساختم که آخرین فیلم کوتاهم بود. بعد از پایان این فیلم مشغول فراهم کردن مقدمات اولیه ساخت فیلم دوم‌ خودم شدم. فلیمنامه این کار را نیز دو سال پیش نوشته بودم و برایم جالب است که هر کاری را می‌نویسم زمان زیادی تا موقع ساخته شدنش وقفه می‌افتد.»

این کارگردان اظهار داشت: «فیلم «خفگی» از لحاظ فرم اثر سخت تری نسبت به «جاودانگی» است. کل این فیلم در کنار دریا اتفاق می‌افتد و پیش بینی می‌کنم تولید سختی پیش رو داشته باشیم.»

فرد‌ قادری همچنین درباره بازیگران فیلم جدیدش افزود: « این فیلم 7 بازیگر اصلی دارد که به چند گزینه آن فکر کردم. نقش یک پیرزن هم در قصه داریم که باید بازیگرش با دقت انتخاب شود.»

کارگردان «جاودانگی» در پایان تصریح کرد: «در حال حاضر با اینکه هنوز به شکل جدی وارد مقوله پیش تولید نشده‌ایم اما  در حال صحبت با تهیه کننده و سرمایه‌گذار هستیم که تولید را تا پایان امسال آغاز کنیم. از آنجایی که قصه این فیلم نیز در پاییز و زمستان می‌گذرد باید تا آخر امسال این پروژه را کلید بزنیم.»

متن کامل کافه خبر «جاودانگی» که با حضور مهدی فرد قادری کارگردان، مارال فرجاد و اتابک نادری بازیگران این فیلم برگزار شد، به زودی در خبرآنلاین منتشر می شود.

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 604168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =