رئیس فوریت‌های پزشکی: در ۷ماه ابتدایی سال‌جاری ۳۵۵ نفر در تصادف رانندگی همدان جان باختند

رئیس مرکز فوریت های پزشکی همدان گفت: در هفت ماه ابتدایی سال جاری 355 نفر در تصادفات رانندگی همدان جان خود را از دست دادند.بیشترین فوتی در سه ماه فروردین، مرداد و مهرماه سالجاری در استان همدان اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین ار همدان ؛ حبیب معصومی، که در نشست گرامیداشت 30 آبان ماه روز یادبود جان باختگان حوادث ترافیکی کشور و در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود:

متاسفانه به علت از دست دادن زمان طلایی بیش از 50 درصد از تصادفی ها در صحنه کشته می شوند، و براساس این آمار؛ هشت درصد آسیب دیدگان موقع انتقال به بیمارستان فوت می کنند و 40 درصد نیز در بیمارستان ها جان خود را از دست می هند!؟


وی خاطرنشان کرد: در آزادراه ها به دلیل نبود دور برگردان مناسب برای سرویس دهی به مصدومان سانحه تصادف مسیر مخالف، زمان طلایی را از دست می دهیم چرا که خودروی فوریت های پزشکی ابتدا باید مسیر رسیدن به دور برگردان را طی کند سپس با قرار گرفتن در جاده مخالف نسبت به حضور در سانحه و انتقال مصدوم حادثه به بیمارستان اقدام کند.

معصومی تصریح کرد: این سرویس دهی با تاخیر صورت می گیرد و در واقع مدت زمان طلایی برای رسیدن به مصدوم طولانی می شود.

وی ادامه داد: آزادراه ها اغلب توسط بخش خصوصی ایجاد می شوند و زمانیکه به آنها درباره نامطلوب بودن شیوه خدمات رسانی انتقاد می کنیم اعلام می شود که 20 نقطه برای استقرار خودروی فوریت های پزشکی تعیین شده است.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی با تاکید بر اینکه مسوولان باید راه حل لازم برای رفع این مشکل را اتخاذ کنند، گفت: میانگین رسیدن آمبولانس برای انتقال مصدومان سانحه به بیمارستان 6 دقیقه است ضمن اینکه در جاده این میانگین به هشت دقیقه می رسد و در غیر اینصورت مردم نیزمی توانند موارد تاخیر را به فوریت های پزشکی استان گزارش بدهند.

وی تصریح کرد: البته باتوجه به وضعیت آزادراه ها و مشکل تغییر مسیر به جاده مختلف توسط مراکز فوریت های پزشکی مجبور هستند با تاخیری گاهی 30 دقیقه ای و کمتر به بالین مصدوم برسند.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی همدان افزود: از مردادماه سال 93 و همزمان با راه ندازی فوریت های پزشکی پروازی در همدان تاکنون 160 نفر با بالگرد این مرکز منتقل شده اند که در مجموع تا به امروز 117 ماموریت انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در اغلب بیمارستان های سطح استان جایگاه فرود بالگرد فوریت های پزشکی ایجاد شد است، گفت: تنها در رزن، بهار و تویسرکان این اقدام عملی نشده که تا سال آینده اجرایی خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 604352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =