تسنیم نوشت: استاندار اردبیل گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده اجرای طرح آبیاری نوین در زمین‌های زرعی استان شتاب می‌گیرد که باید سازمان جهاد کشاورزی تمرکز ویژه‌ای برای اجرای این طرح داشته باشد.

به گزارش خبرآنلاین ازاردبیل؛ مجید خدابخش در جلسه شورای حفاظت منابع آب در اردبیل اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اساسی بخش کشاورزی استان اردبیل توسعه اجرای طرح آبیاری نوین در زمین‌های زراعی است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده اجرای طرح آبیاری نوین در مناطق مختلف استان به ویژه شمال این منطقه شتاب می‌گیرد و باید جهاد کشاورزی برای اجرای این طرح اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح آبیاری نوین در زمین‌های زراعی باتوجه به بحران آب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: جهاد کشاورزی رسالتی بسیار خطیر و حساس برای سوق دادن کشاورزان به سمت اجرای این طرح دارد که دولت نیز تسهیلات ویژه‌ای برای اجرای شبکه‌های آبیاری نوین در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.

استاندار اردبیل موضوع مصرف آب را یک موضوع مهم و حساس عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون 90 درصد آب استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که نیاز است برای اینکه بتوانیم در مصرف آب مدیریت لازم را داشته باشیم اجرای شبکه‌های آبیاری نوین توسعه یابد.

خدابخش تصریح کرد: مشارکت کشاورزان در اجرای طرح آبیاری نوین یک امر ضروری و اساسی است که باید آموزش‌های نوین توسط دستگاه‌های مربوطه به کشاورزان ارائه شود تا هرچه زودتر علاوه بر برطرف کردن بحران آب شاهد توسعه شبکه‌های آبیاری نوین در اردبیل باشیم.

وی اظهار کرد: نصب کنتورهای هوشمند در چاه‌های کشاورزی و نظارت بر مصرف آب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که امروزه دشت اردبیل با بران آب موجه بوده و باید برای اینکه بتوانیم دغدغه آیندگان منطقه را برطرف کنیم فرهنگ مصرف بهینه و مدیریت آب به طور همه‌جانبه در این زمینه جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه استان و شرکت توزیع نیروی برق و کشاورزان منطقه نیز رسالتی مهم دارند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 604728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =