مصرف گاز طبیعی در زنجان به مرز  هفت میلیون مترمکعب رسید

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: مصرف گاز طبیعی در این استان طی 24 ساعت گذشته به مرز 7 میلیون مترمکعب رسید که با توجه به کاهش ناگهانی دمای هوا، صرفه جویی و مصرف بهینه از سوی تمامی مشترکان بیش از گذشته ضروری است

به گزارش خبرآنلاین؛ سعید عسگریان با اشاره به کاهش بیشتر دمای هوا طی روزهای آینده، از مشترکان خواست بیش از گذشته در مصرف گاز طبیعی صرفه جویی و نکات ایمنی را رعایت کنند.
وی اظهار کرد: به طور معمول و با تغییر تعرفه گاز بهای مصرفی استان در پنج ماهه سرد سال ( 16 آبان تا 15 فروردین سال بعد) و افزایش مصرف این انرژی از نیمه دوم مهر، بخش خانگی با داشتن سهمی بالغ بر 36 درصد از کل مصرف گاز به عنوان بزرگ ترین مصرف کننده محسوب می شود.
عسگریان افزود: عموم مشترکان این شرکت در استفاده از گاز طبیعی باید به نکاتی مهم توجه کنند که اطمینان از سلامت کارکرد و استاندارد بودن دودکش و دقت در نصب اتصالات لوازم گاز سوز، از راه های پیشگیری از خطر نشت گاز است.
وی بیان کرد: برای تشخیص نشتی گاز هرگز از شعله استفاده نکنید و در این میان استفاده از کف صابون روش مناسب تشخیص نشت گاز به شمار می آید و از قرار دادن اشیا و البسه قابل اشتعال در مجاورت بخاری و سایر لوازم گاز سوز خودداری کنید.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان ادامه داد: نصب آبگرمکن و سایر وسایل گاز سوز نیز در حمام خطرناک است و همیشه باید مراقب بود که مشعل های گاز و ضمائم آن به طور کامل تمیز باشد.
وی با بیان اینکه بخاری و سایر وسایل گاز سوز همواره باید با شعله آبی بسوزد تاکید کرد: در غیر این صورت احتمال انتشار گاز سمی و کشنده منو اکسیدکربن وجود دارد.
عسگریان افزود: سرد بودن لوله بخاری می تواند یکی از نشانه های خارج نشدن محصولات احتراق از دودکش باشد که در این صورت لازم است به طور سریع وسایل گاز سوز خاموش شود.
وی خاطرنشان کرد: مشترکان به این موضوع مهم توجه و از آن اطمینان حاصل کنند که مسیر دودکش باز باشد و لانه پرندگان، مصالح ساختمانی و ساختمان های مجاور، خروجی دود را مسدود نکرده باشد.
پیش بینی مصرف گاز طبیعی در زنجان طی روزهای سرد سال به 9 میلیون و 500هزار مترمکعب می رسد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 263 هزار و 602 مشترک خانگی، 19 هزار و 89 مشترک بخش تجاری و 993 مشترک نیز در بخش صنعتی مصرف کننده گاز طبیعی در استان هستند

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 604854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =