۰ نفر
۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱

گمرک ایران اعلام کرد استانداردی برای واردات ساعت به کشور تعریف نشده و هیچ گزارشی از اتحادیه صنف ساعت درخصوص واردات ساعت‌های تقلبی رسما دریافت نشده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، براساس مقررات صادرات و واردات و قوانین تجارت خارجی، واردات ساعت پس از ثبت سفارش در وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین درج برند وارداتی و متعاقباً اخذ مجوز امکان ترخیص از گمرکات کشور را دارد.

همچنین براساس مصوبات و بخشنامه‌های ابلاغی به گمرک، نمایندگان رسمی برندهای خارجی انواع ساعت و رویه مشخصی درخصوص چگونگی واردات این کالا به گمرک ابلاغ نشده است.

این گزارش می‌افزاید، نظر به اینکه گمرک مجری مقررات و بخشنامه‌های ابلاغی است در صورتی که درخصوص نحوه واردات انواع ساعت استانداردی تعریف و یا رویه خاصی درخصوص واردات برندها و نمایندگی‌های رسمی انواع ساعت در کشور به گمرک ابلاغ شود، گمرکات سراسر کشور نسبت به اجرای آن اقدام خواهند کرد.

همچنین براساس بند «ر» ماده 122 قانون امور گمرکی ورود کالاهای دارای نشان یا نام یا علامت یا مشخصات دیگری بر روی خود کالا یا روی لفاف آنها به منظور فراهم کردن موجبات اغفال خریدار و مصرف‌کننده نسبت به سازنده یا محل ساخت یا خواص یا مشخصات اصلی آن کالا ممنوع است.

این گزارش می‌افزاید: گمرک ایران پرونده‌های زیادی در رابطه با واردات کالاهایی که بر روی بسته‌بندی آنها علائمی بوده که مشتری را اغفال کند تشکیل داده و کالا وفق قانون مرجوع شده است.

براساس اعلام گمرک مطابقت اسناد اظهاری با کالای وارداتی یکی از وظایف گمرک است و یکی از موارد پرونده‌های تشکیل شده در گمرک محموله‌هایی بوده که موجب اغفال مشتری شده است، ضمن اینکه وقتی کالا به گمرک اظهار می‌شود تمامی علائم و مشخصات درج شده بر روی کالا با گواهی مبدأ و ثبت سفارش تطبیق داده می‌شود.

این گزارش حاکی است، با وجود همکاری تنگاتنگ گمرک با اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی به منظور برخورد با ورود کالاهای تقلبی، تا این لحظه گزارشی از اتحادیه صنف ساعت مبنی بر ورود ساعت‌های تقلبی از طریق گمرکات دریافت نشده است.

این در حالی‌است که علیرضا خانلو نایب رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان ساعت اذعان دارد ساعتهای تقلبی عمدتا از کشور چین و با برگه سبزو مجوز قانونی وزارت صنعت، معدن و تجارت وارد کشور می شود.

22335

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 605042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =