تامین انرژی مورد نیاز کل یک جزیره با خورشید/ابتکار جدید تسلا

ایسنا نوشت: شرکت تسلا هفته گذشته شرکت سولارسیتی را به قیمت 2.6 میلیارد دلار خریداری کرد و اکنون از پروژه بزرگ خورشیدی خود برای تامین انرژی کل جزیره تائو در ایالت ساموآی آمریکا رونمایی کرده است.

این جزیره قبلا از ژنراتورهای دیزلی بهره می‌برد، اما طی یک سال گذشته شرکت تسلا شبکه کوچکی از پنل‌ها و باتری‌های خورشیدی را در آن نصب کرده که تقریبا 100 درصد نیاز انرژی 600 نفر سکنه این جزیره را تامین خواهد کرد.

به نظر می‌رسد که این پروژه نوعی نمایش مزایای بالقوه ادغام شرکت‌های تسلا و سولارسیتی باشد چرا که شبکه خورشیدی تائو از 5328 پنل خورشیدی سولارسیتی و تسلا تشکیل شده و همچنین 60 باتری Powerpacks تسلا نیز در آن استفاده شده است.

این پروژه به جبران مصرف بیش از 109 هزار و 500 گالن دیزل و همچنین هزینه انتقال این سوخت به جزیره خواهد پرداخت.

این شبکه خورشیدی انرژی جزیره تائو را به مدت سه روز در آب‌وهوای ابری تامین خواهد کرد و ظرفیت آن ظرف هفت ساعت قابل شارژ مجدد است. مشاغل محلی و همچنین سازمان‌های خدمات‌رسان مانند بیمارستان‌ها، ادارات پلیس و اداره آتش‌نشانی این جزیره از نیروی خورشیدی استفاده خواهند کرد.

اجرایی شدن این پروژه که بودجه آن توسط سازمان آمریکایی توسعه اقتصادی ساموآ، سازمان حفاظت از محیط زیست و وزارت کشور آمریکا تامین شده،‌ یک سال طول کشید. این پروژه در نوامبر سال گذشته آغاز شد و به تازگی تکمیل شده است.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 605113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    7 0
    آيا ما نمي توانيم يك چنين پروژه هايي را در مناطق دورافتاده كويري و ساحلي و در جزاير خود اجرا كنيم؟