ناوگان تاکسیرانی سقز جان تازه‌ای می‌گیرد

مسئول ناوگان تاکسیرانی شهر سقز با اشاره به اینکه رفاه، آسایش و خدمت رسانی شایسته به شهروندان و تکریم ارباب رجوع یکی از اولویت های اساسی این نهاد است، گفت: روزانه 108 هزار مسافر توسط ناوگان تاکسیرانی شهر سقز جابجا می شوند.

فرهاد مرادی در گفتگو با خبرآنلاین در خصوص آمار تاکسی های سطح شهر سقز گفت: تعداد تاکسی های گردشی 745 دستگاه، تاکسی خطی 304 دستگاه، وانت بار تلفنی ( 3واحد) 80 دستگاه، 784 دستگاه آژانس های تاکسی تلفنی شامل: 25 دفتر آژانس تاکسی تلفنی آقایان و 2 دفتر بانوان می باشد.
وی افزود: تعداد جابجایی مسافر درون شهری در روز توسط ناوگان تاکسیرانی به تفکیک تاکسی 58 هزار نفر، تاکسی خطی18 هزار نفر، آژانس تاکسی تلفنی 32 هزار نفر، جمعاً 108 هزار جابجایی مسافر است که سهم واحد تاکسیرانی از حمل و نقل عمومی در جابه جایی مسافر 65 درصد می باشد.

فرهاد مرادی با بیان اینکه طرح تعویض و نوسازی خودروهای فرسوده شامل خودروهای مدل 85 و سال های قبل از آن می باشد، اظهار داشت: آمار ثبت نام کنندگان این طرح در شهر سقز به تعداد 205 دستگاه از تعداد 334 دستگاه خودرو فرسوده در ناوگان حمل ونقل شهرداری بوده است، که در آمار کلی شهرهای تحت پوشش اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور، تاکسیرانی سقز توانسته رتبه 28 را در این طرح به خود اختصاص دهد
وی افزود: از تعداد 205 دستگاه خودرو فرسوده ثبت نام شده تعداد 172 نفر از متقاضیان جهت استفاده از تسهیلات بانکی پس از ثبت نام اولیه به بانک ها معرفی شده اند و از این میزان تعداد 118 نفر از متقاضیان پس از سپری نمودن مراحل اسقاط خودرو و معرفی به مرکز شماره گذاری به جهت تخصیص پلاک کشوری موفق به دریافت خودرو جایگزین شده اند و مابقی ثبت نام کنندگان تا پایان سالجاری موفق به دریافت خودرو جدید خواهند شد.

فرهاد مرادی با اشاره به نبود مسافر و تعطیلی ایستگاه تاكسي خطی مسير ترمينال بانه بدلیل جابجایی این ترمینال، گفت: جهت رفاه حال شهروندان و افزايش درآمد رانندگان، این تعداد تاکسی ها در خيابان های مهر (آپارتمان های مسکن مهر جاقل)، تپه مالان، حاجی آباد و ترمینال مرکزی ساماندهی شد
وی افزود: جهت تسهیل در روند رفت و آمد و سرویس دهی شهروندان نمایی و رانندگی برای رانندگان تاکسی ( آموزش قانون مداری و شهروند مداری)، پی گیری سهمیه سوخت رانندگان آژانس تلفنی و تاکسی ها، رسیدگی به درخواست ها و شکایت مردمی در اسرع وقت و کوتاهترین زمان ممکن و اعمال قانون، تهیه فـرم های گزارش هفتگی بـرای دفـاتر، هماهنگی با پلیس راهور جهت نظارت بر امورات حمل و نقل شهری و ... از جمله اقدامات این حوزه بوده است.

وی بیان داشت: معرفی و ارسال لیست رانندگان (مالک و کمکی) آژانس های وانت بار تلفنی به اتحادیه تاکسیرانی های کل کشور جهت بهره برداری از بیمه تأمین اجتماعی و ستاد هدفمندسازی یارانه ها، کنترل و آمارگیری از خودروهای ناوگان حمل و نقل در دو شیفت صبح و عصر به صورت محسوس و غیر محسوس، تمدید دفترچه تاکسیرانی تاکسی های گردشی، خطی و آژانس های تلفنی، صدور کارت سرویس مدارس ( تاکسی گردشی، تاکسی خطی، آژانس تلفنی)، تشکیل جلسات کمیته انضباطی، معرفی رانندگان تاکسی به آزمایشگاه جهت تست اعتیاد و همچنین معرفی به اماکن انتظامی جهت تعیین صلاحیت فردی و... از فعالیت های جاری تاکسی رانی است، که خوشبختانه در موارد مذکور این واحد، عملکرد مناسبی داشته است.

46

کد خبر 605143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =