هیچ موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در چهارمحال و بختیاری مشاهده نشده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون هیچ موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این استان مشاهده نشده است.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی استانداری ، خدابخش مرادي نافچي در نخستين ستاد آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان چهارمحال و بختياري تأكيد كرد: اداره كل دامپزشكي استان با انجام آزمايشات لازم و طرح هاي پايشي نمونه برداري از طيور سنتي، مستقر در تالاب ها و واحدهاي صنعتي اقدامات لازم را براي پيشگيري از بروز اين بيماري در استان انجام داده است.

وي افزود: كنترل مبادي ورودي، ممنوعيت صيد پرندگان وحشي به ويژه در حاشيه تالاب ها، قنطينه كردن محموله هاي مشكوك، واكسيناسيون افراد در معرض خطر، تأمين داروهاي ضد آنفلوآنزا و نمونه گيري از پرندگان وحشي مستقر در تالاب ها از مهمترين اقدامات براي جلوگيري از شيوع آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در چهارمحال و بختياري محسوب مي شود.

مرادي نافچي تصريح كرد: در صورت مشاهده بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در چهارمحال و بختياري مسئولان و اعضاي اين ستاد آمادگي كامل براي مديريت و مقابله با پيامدهاي اين بيماري را دارند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري بيان داشت: فرمانداران شهرستان هاي ۹ گانه استان بايد نسبت به تشكيل و فعال كردن ستاد آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان اقدام كنند.

وي اضافه كرد: به منظور پيشگيري از ورود و شيوع بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در چهارمحال و بختياري بايد نسبت به ارائه راهكارهاي آموزشي و علمي به مردم اقدامات لازم را انجام داد.

مرادي نافچي عنوان داشت: به همين منظور ممنوعيت شكار پرندگان، برخورد قانوني با متخلفان، قرنطينه محموله هاي مشكوك و اطلاع رساني به مردم بايد مورد توجه باشد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 605308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =