وزیر دفاع گفت: بسیج یک نعمت بزرگ و یک ندای آزادی‌بخش برای همه ملت‌هاست.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری ها سردار دهقان در گردهمایی بسیجیان وزارت دفاع که در سالن ورزشی ساصد برگزار شد بیان کرد: در نشست مسئولین با رهبر معظم انقلاب، رهبری فرمودند که سلام مرا به همه کارکنان وزارت دفاع برسانید و من هم این کار را کردم.

وزیر دفاع با اشاره به فلسفه وجودی بسیج گفت: بسیج، ملتی انقلابی را به وجود آورده و نظامی را مستقر کرده که به همه نظام‌های مستکبر مختلف، یک نه بزرگ گفته است و دشمنان در مقابل، خشم و کینه و عداوت خود را به ملت نشان دادند.

وزیر دفاع با اشاره به دشمنی مستمر نظام سلطه و به خصوص آمریکا با ایران تصریح کرد: این ملت همواره باید آماده دفاع از خود و ارزش‌ها و باورهایش باشد و از اسلام دفاع کند. باید دشمن را همواره در ترس قرار داد. وزیر دفاع با اشاره به اینکه بسیج به آحاد جامعه تعلق و بسیجی دل در گرو انقلاب اسلامی دارد، عنوان داشت: بسیج بدون هیچ چشمداشت و با اخلاص و ایمان در مسیر ارزش‌های انقلاب گام برمی‌دارد. بسیج در یک بستر کاملاً تکاملی مسیر خود را طی کرده است.

سردار دهقان با بیان اهمیت تفکر بسیجی در نبرد با نظام شاهنشاهی ادامه داد: حضور ملت بزرگ ما در صحنه، نظام طاغوتی را در هم کوبید. بسیج در دوران استقرار نظام و دوران دفاع مقدس ایفای نقش کرد. اوج حضور بسیج در دوران دفاع مقدس بود که با حضور بسیجیان شرایط جنگ را تغییر دادند.

وی گفت: در دوران جنگ تحمیلی بسیج دوران بلوغ خود را طی کرد. در عرصه‌های پس از جنگ، نوع تهدیدات تغییر کرد و تهاجم فرهنگی و عرصه‌های علمی و ساخت قدرت درونی مطرح شد که بسیجیان، در این زمینه پیشگام و پیشتاز بودند و در همه عرصه‌ها بسیج نقش‌های موثری را بر عهده گرفت. تهاجم فرهنگی که دشمن تلاش می‌کرد با استفاده از آن، از درون، نظام را استحاله کند، با تفکر بسیج در هم شکست.

وزیر دفاع افزود: بسیج و ملت، با تفکرات بسیجی توطئه‌های دشمن را خنثی کردند. بسیج یک جریان پیوسته و مستمری است که ظهور و بروز خود را دارد و ترجمان انقلاب اسلامی و عامل تثبیت‌کننده، ناقل و بسط‌دهنده ارزش‌های انقلابی است.
سردار دهقان با بیان اینکه امروز اگر از بازدارندگی و قدرت لایزال ملت بحث می‌کنیم و اگر دشمنان از قدرت بازدارندگی ما می‌هراسند، ناشی از تجربه 37 سال گذشته است؛ افزود: بسیج، ریسک‌پذیری، آمادگی، بصیرت و ایمان و عشق‌ورزی را در صحنه‌های مختلف نشان داده است. تنها راهی که می‌تواند ما را از گردنه‌های سخت حرکت پرشتاب ملت عبور دهد، تفکر بسیجی است و ما در دولت به این تفکر نیاز داریم.

سردار دهقان اظهار داشت: امروز ما ابعاد انتقال فرهنگ بسیجی را در سوریه و عراق و یمن می‌بینیم و ملت با همین روحیه و فرهنگ به صحنه آمدند و با شرورترین نظام‌ها که جنایت می‌کنند مقابله می‌نماید. چیزی که ملت را در صحنه نگه می‌دارد وحدت و انسجام است و امروز کسانی که باید عقب‌نشینی کنند متجاوزان هستند. در مسئله اربعین هم ملت با حرکت عظیم انقلابی را خلق کردند که تجلی‌بخش تفکر و حرکت امام حسین است.

سردار دهقان اظهار داشت: ما با اتکا به روحیه بسیجی کارهای مهمی را در وزارت دفاع انجام دادیم و کارهای مانده یکی دو دهه گذشته را در یکی دو سال اخیر به اتمام رساندیم. بسیاری از طرح‌ها روی کاغذ بود که با نگاه بسیجی‌وار، این طرح‌ها پیگیری شد. 
وزیر دفاع تأکید کرد: باید این باور و تفکر بسیجی در اقتصاد و فرهنگ و دیگر حوزه‌ها پیگیری شود. ما باید در حوزه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی هم به فرهنگ بسیج پناه ببریم تا مشکلات حل شود. بسیج روحیه جوان و خط‌شکن و متوکل به نیروی لایزال الهی است.

وی در پایان افزود: در حال حاضر، خرید جنگنده "سوخو 30" در دستور وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است .

سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین صبح امروز در حاشیه همایش بسیجیان وزارت دفاع در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر مقامات روسیه‌ مبنی بر انعقاد قرارداد تسلیحاتی 10 میلیارد دلاری با ایران، گفت: درباره این موضوع باید از روس‌ها بپرسید که ماجرا چه بوده، اما ما برای تامین نیازهای دفاعی خودمان با هر مرجعی که قادر به تامین آن نیازها باشد، به جز آمریکا و رژیم اشغالگر قدس حتما مذاکره خواهیم کرد.

وی درباره اخبار منتشره در رسانه‌های روسیه مبنی بر احتمال استفاده مجدد روس‌ها از پایگاه هوایی نوژه همدان، تاکید کرد: در حمایت و پشتیبانی از دولت قانونی سوریه و نیازهای آنها، ما با دوستان خود به خصوص روسیه همکاری‌هایی داریم و متناسب با آن اقداماتی انجام می‌دهیم و اگر اقتضاء این باشد که اگر برای پشتیبانی از شرایط میدانی این کار را (استفاده روس‌ها از پایگاه هوایی نوژه) انجام دهیم، انجام خواهیم داد.

وزیر دفاع تصریح کرد: تروریست‌ها بعد از عملیات موصل و یک سری عملیات‌ها در سوریه دیگر آن شرایط میدانی و رهبری خود را نخواهند داشت، البته ما از دولت عراق می‌خواهیم که عوامل انفجار حله در این کشور را شناسایی و مجارات کند.

سردار دهقان در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال خرید نظامی از کشور چین با توجه به سفر اخیر وزیر دفاع این کشور به تهران، گفت: به طور عموم ما این بحث‌ها را پیگیری می‌کنیم و توافقی را با عنوان توافق بین دولتی امضا کرده‌ایم که همکاری‌های دفاعی و صنعتی را پیش‌بینی کرده‌ایم و متناسب با آن پیش رفته و تصمیم می‌گیریم.

وی در پاسخ به سوالی درباره خرید جنگنده "سوخو 30" از روسیه نیز گفت: خرید این جنگنده در دستور کار وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است. هر نوع همکاری با طرف فروشنده باید مستلزم در اختیار قرار گرفتن فناوری و سرمایه‌گذاری مشترک باشد. ما در جریان مذاکره با روسیه نیز این موضوع را مطرح کرده‌ایم و و آنها نیز آن را پذیرفته‌اند.

وزیر دفاع در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز تاکید کرد: فارغ از اینکه چه کسی در آمریکا سر قدرت می‌آید، آمریکا سیاست‌های خودش را دارد و این سیاست‌ها را دنبال می‌کند و برای ما هیچ تفاوتی نمی‌کند که چه کسی در آنجا در قدرت باشد، چرا که ما جهت‌گیری‌ها و حرکت‌های خودمان را داریم.

سردار دهقان خاطر نشان کرد: ما نگرانی نداریم از این بابت و اگر قرار است که تغییری انجام شود، آنها هستند که باید در سیاست‌های‌شان تغییر انجام دهند.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 605850

برچسب‌ها