۰ نفر
۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۸

ایرنا نوشت: نیروهای ترکیه در شمال سوریه متحمل تلفات تازه ای شدند؛ رسانه های ترکیه از کشته شدن یک نظامی و زخمی شدن سه نظامی دیگر خبر می دهند، براین اساس شمار تلفات نیروهای مسلح ترکیه از 24 اوت گذشته تا کنون به 16 نفر رسید.

ارتش ترکیه از 24 اوت گذشته عملیاتی را تحت نام سپر فرات در خاک سوریه شروع کرده است. ترکیه می گوید قصد دارد منطقه ای به عرض 100 کیلومتر و عمق 50 کیلومتر از خاک سوریه در طول مرزهای این کشور از عناصر تروریستی پاکسازی کرده و به گفته مقامات دولتی ، مانع از شکل گیری کریدور ترور در شمال مرزهای ترکیه شود.

خبرگزاری آناتولی بامداد امروز شنبه خبر داد نظامیان زخمی شده به خاک ترکیه منتقل شده و جسد یک نظامی و یک مصدوم دیگر توسط بالگردهای نظامی به بیمارستانی در شهر مرزی غازی آنتپ ترکیه و دو نظامی دیگر به بیمارستانی در شهر مرزی کلیس منتقل شده است.

آناتولی توضیح بیشتری نداده است.

با کشته شدن یک نظامی دیگر، شمار تلفات نیروهای مسلح ترکیه از 24 اوت گذشته تا کنون به 16 نفر رسید.

ستاد فرماندهی ارتش ترکیه روز پنجشنبه با اعلام اینکه قرارگاه نیروهای این کشور در حومه الباب مورد حمله هوایی قرار گرفته است، افزود: ارزیابی ارتش این است که این حمله توسط نیروی هوایی ارتش سوریه انجام شده است.

در این حمله نیز سه تن از نظامیان کشته و 10 تن زخمی شده بودند که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است.

نخست وزیر ترکیه به این حمله واکنش نشان داد و گفت: ترکیه نیتی برای پیش روی به سوی حلب ندارد و هدف ترکیه از عملیات سپرفرات روشن است و مبارزه با تروریست ها و دورسازی آنها از مرزهای ترکیه است.

همزمانی حمله جنگنده های سوری به نیروهای ترکیه در حومه الباب با سالگرد سرنگونی جنگنده روسیه در مرز ترکیه با سوریه، از سوی مخافل مختلف خبری و رسانه ای ترکیه قابل تامل ارزیابی شده است.

به تحلیل برخی از اصحاب رسانه ای این حمله هشداری جدی از سوی سوریه به ترکیه است که اعلام کرده الباب را محاصره کرده و در نظر دارد این شهر را از عناصر داعش پاکسازی و به کنترل نیروهای وفادار خود تحویل دهد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نیز شب گذشته در تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری فدراسیون روسیه موضوع حمله جنگنده های سوریه به نیروهای ترکیه در شمال سوریه را که موجب کشته و زخمی شدن 13 تن از نیروهای این کشور در حومه الباب شد، گفت وگو کرد.

اردوغان در این تماس تلفنی با تاکید بر اینکه عملیات سپرفرات ترکیه در شمال سوریه، تائیدی بر عزم راسخ این کشور در مبارزه با تروریسم می باشد، گفته است:ترکیه از تمامیت ارضی سوریه حمایت می کند.

مقامات نظامی ترکیه اعلام کرده اند ارتش آزاد سوریه با حمایت نیروهای مسلح ترکیه تاکنون نزدیک به دو هزار کیلومتر از این منطقه را پاکسازی کرده اند و عملیات برای پاکسازی سه هزار کیلومتر دیگر ادامه دارد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 605862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =