استاندار البرز بخشی از دستاوردهای سفر هیات دولت به استان را در بخش تولید و صنعت و کشاورزی دست پُر دانست و گفت: تصمیمات خوبی برای تزریق سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اتخاذ شد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، صبح شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با حضور«سیدحمیدطهائی» استاندار البرز در محل اتاق بازرگانی برگزار شد. تشریح سفر پر خیر و برکت ریاست محترم جمهوری به استان، بررسی مصوبات بند 3 پنجمین جلسه و بند 7 ششمین جلسه کارگروه شورای گفتگو در خصوص راهکارهای توسعه صنایع کوچک و متوسط از طریق اعطای تسهیلات توسط بانک ها، بررسی مصوبات جلسه کارشناسی تأمین اجتماعی با موضوع حسابرسی از دفاتر واحدهای تولیدی و بررسی بخشی از پیشنهادات طرح شده در حوزه امور مالیاتی از محورهای این نشست بود.
استاندار البرز در ابتدای جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، ضمن تسلیت رحلت پیامبراکرم(ص) و گرامیداشت هفته بسیج گفت:«بسیج» با نام پر مسمای مدرسه عشق، از زمان انقلاب اسلامی توسط امام راحل نامگذاری شد و در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم قرار گرفت.
بسیج تجلی تعهد،ایثار و از خودگذشتگی در جامعه
وی با اشاره به نقش بسیج در دوران انقلاب اسلامی افزود: بسیج در تمامی برهه ها از پیروزی انقلاب اسلامی تا دوران دفاع مقدس، هر زمان که نیاز بوده در جامعه و انقلاب حضور داشته است و این روحیه بسیجی نشان از تعهد،تقوا، تلاش، ایثار و اخلاص و از خود گذشتگی دارد که در رگ های جامعه ساری و جاری است.
حضور پر شور در مراسم استقبال از رییس جمهوری تجلی روحیه بسیجی مردم بود
استاندار البرز با اشاره به وجود روحیه بسیجی در جامعه و بسط آن به سفر اخیر هیات دولت،اظهارداشت: نمونه ای از اقدام بسیجی را می توان در استقبال از رئیس جمهوری عزیز و محبوب، دومین شخصیت کشور نظاره گر بود، بنحوی که حتی سرمای هوا و آلودگی هم از انبوه استقبال نکاست و تصاویر هوایی که از مراسم گرفته شد خود گویای این امر بود.
وی با اشاره به اینکه دکتر روحانی از چهره های شناخته شده در نظام جمهوری اسلامی هستند که قبل و بعد از انقلاب نیزدر کنار امام راحل در صحنه های خدمت حضور داشته اند،گفت: حضور ایشان و آشنایی شان به مسائل داخلی و بین المللی،تحصیل در حوزه و دانشگاه،دیپلماتی جهان دیده که در دوران دفاع مقدس نیز در حضور فعالانه داشته اند، موهبتی است که باید قدردان آن بود.
طهائی با بیان اینکه اصلی ترین محور سفر رییس جمهوری دیدار با مردم بود، گفت: عمده بار مسئولیت سفر بر دوش مردم و ستاد مردمی بوده و این سفر دستاوردهای ارزشمندی برای البرز داشت.
استاندار البرز با اشاره به پیگیری های انجام شده در قبل و بعد از سفر خاطرنشان کرد: مصوبات دولت با وجود محدودیت های قانونی که وجود داشت برای این استان قابل ملاحظه بود.
حفظ باغ سیب کرج و انتقال زندان ها مهمترین تصمیمات برای استان بود
وی با اشاره به اینکه حفظ باغ سیب کرج و انتقال زندان ها از جمله مسائل محوری بود که در این سفر نسبت به آن تصمیمات خوبی اتخاذ شد، افزود: در این سفر برای استان البرز بالای 3 هزار میلیارد تومان پروژه جمع بندی شد.
رونق چرخه صنعت،تولید و کشاورزی در سفر هیات دولت
طهائی گفت: در بخش تولید و صنعت و کشاورزی نیز تصمیمات مطلوبی بمنظور سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اتخاذ شد.
استاندار البرز افزود: علاوه بر این در جریان سفر به استان البرز 2 هزار نیرو در سامانه سامد نسبت به ثبت نامه های مردمی اقدام کردند و با تمهیداتی که اندیشیده شده بود افراد اولویت دار از تسهیلات مناسب برخوردار شدند.
وی با اشاره به تشکیل جلسه با حضور 74 موسسه مالی و اقتصادی در نهاد ریاست جمهوری افزود: اعتبارات خوبی نیز برای تسهیلات کم بهره و قرض الحسنه در این سفر جذب شد.
طهائی فضای همدلی و وحدت حاکم در جریان سفر را بین اقشار مختلف مردم،نماینده ولی فقیه، ائمه جماعات، نمایندگان مجلس، نیروهای انتظامی، قوه قضاییه، شهرداری کرج و شهرداری های شهرهای استان، سازمان ها، نهادها، اصناف، آموزش و پرورش و.. قابل تقدیر دانست و افزود: در این بین رسانه های استان،صدا و سیما و رسانه های محلی نیز در پوشش و مخابره خبرهای این سفر سنگ تمام گذاشتند که باید از یکایک نقش آفرینان در این حماسه همدلی قدردانی بعمل آورد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 605996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =