استاندار ایلام از وعده سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی در ساختن فرودگاه،جاده و ریل در ایلام خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین ؛ استاندار ایلام مهندس مروارید در ستاد اربعین استان ضمن تقدیر از تلاش مردم و مسئولان ایلام در حماسه‌ی اربعین، گفت: این حماسه‌ی بزرگ اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان کشاند.

وی با تسلیت شهادت جمعی از زائران اربعین در حادثه تروریستی حله و درگذشت تعدادی از هم‌وطنان در سانحه‌ی قطار، یاد و خاطره‌ی مرحوم آیت‌الله موسوی‌اردبیلی را گرامی داشت و اظهار کرد: این مرجع عالی‌قدر از پیشگامان نهضت امام بودند و در زمانی که به‌واسطه تبعید عمویم به خلخال با اردبیل ارتباط داشتیم شاهد فعالیت‌های آن مرحوم مبارز، در مبارزه با نظام ستم‌شاهی بودیم.

وی با تأکید بر اینکه مرحوم موسوی اردبیلی از پیشگامان نهضت امام بودند و مهم‌ترین ویژگی ایشان نگاه تشکیلاتی بود و ره‌آورد این نگاه در تأسیس مؤسساتی مانند «مفید» خود را نشان داد، گفت: وی در دوران دفاع مقدس با جبهه‌ها در ارتباط نزدیک بود و در کارهای اجرایی که بر عهده داشتند با نهایت دقت عمل می‌کرد و امین امام و مردم بود.

استاندار ایلام در ادامه ضمن قدردانی از زحمات مردم و مدیران در پذیرایی از زائران اباعبدالله، ادامه داد: هرچند یک‌طرفه کردن محورها گره‌های ترافیکی را برداشت و ابتکار خوبی بود اما موجب گلایه مردم در برخی نقاط شد، چون مردم مایل بودند هم در رفت و هم در برگشت در خدمت زائران باشند و از آنان پذیرایی کنند.

*مسئولان کشوری دید منفی به ایلام و مرز مهران ندارند

وی با تأکید بر اینکه هیچ‌یک از مسئولان کشوری دید منفی نسبت به ایلام و مهران ندارند و باید نگرانی‌های آن‌ها را هم دید، ادامه داد: وزیر کشور و دیگر مسئولان کشوری نگران ضعف زیرساخت‌ها در مهران بودند و از طرفی عزم آن‌ها برای تکمیل این زیرساخت‌ها جدی است و 60 درصد زائران هم از مرز مهران به زیارت عتبات عالیات مشرف شدند.

*کاری که فقط از اقتدار جمهوری اسلامی برمی‌آید

مروارید با تأکید بر اینکه انجام این کار بزرگ یعنی اعزام 2 میلیون نفر به کشور دیگر و آن‌ها را درنهایت سلامت برگرداندن کاری است که فقط از جمهوری اسلامی برمی‌آید، ادامه داد: استان ایلام به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در این آزمون سربلند بیرون آمد.

*تأکید بر بازنگری در برنامه‌ریزی عمرانی برای مهران
وی بر بازنگری در برنامه‌ریزی عمرانی برای اربعین در شهر مهران تأکید کرد و گفت: باید کارهای اساسی در مهران انجام گیرد تا در بلندمدت همه‌ی امور رتق‌وفتق و کارهای اساسی به بهترین شکل ممکن انجام شود.

*آیا امسال بودجه‌ی اختصاصی اربعین محقق می‌شود؟

استاندار ایلام ادامه داد: هرچند قرار بود سال گذشته بودجه‌ای مجزا برای موضوع اربعین اختصاص یابد ولی عملی نشد اما امسال امیدواریم این بودجه امسال اختصاص یابد.

*وعده‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء برای ایلام

مروارید با اشاره به قول‌های فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: سردار عبدالهی درباره احداث جاده، فرودگاه، ریل busوعده‌های لازم را داده‌اند و مطممئنا تلاش‌هایی در این باره آغاز خواهد شد.

*روادید؛ مشکلی که باید حل شود

وی با تأکید بر اینکه موضوع روادید یکی از موضوعاتی است که باید تا اربعین سال آینده مورد بازنگری قرار گیرد، گفت: جایگزینی سیستم تک‌برگی با موافقت عراق می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد.
استاندار ایلام با تأکید بر اینکه مدیران باید به دنبال ارائه‌ی طرح جامع در راستای مسئولیت‌های خود باشند، مسئولان عراقی در این مدت تلاش زیادی کردند و امیدواریم با ریشه‌کن شدن داعش شاهد برقرار امنیت در این کشور باشیم.

*افتتاح مرز چیلات منوط به توافق عراق است

مروارید با تأکید بر اینکه ایجاد مرز چیلات می‌تواند به مقدار قابل‌توجهی از ترافیک مهران بکاهد، گفت: ایران برای این موضوع آمادگی دارد اما طرف عراقی هنوز با این موضوع موافقت نکرده که امیدواریم تا سال آینده این مرز افتتاح شود.
وی در پایان ضمن تقدیر از تمام مدیران از آنان خواست گزارش عملکرد خود را در ایام اربعین و پیشنهادهای لازم در این زمینه را به دبیرخانه ستاد اربعین استان تحویل دهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 606311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =