۰ نفر
۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵

ایرنا نوشت: دونالد ترامپ امروز دوشنبه تهدید کرد در صورتی که کوبا توافق بهتری با ایالات متحده امضا نکند، به توافق با هاوانا پایان خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: اگر کوبا تمایلی به توافق بهتری برای مردم این کشور، کوبایی های مقیم آمریکا و ایالات متحده در مجموع ندارد، من این توافق را لغو خواهم کرد.

روابط واشنگتن و هاوانا در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما رئیس جمهوری کنونی که زمامداری وی تا اول بهمن ماه پایان می یابد، پس از حدود نیم قرن تنش و تیرگی، بهبود قابل توجهی یافت.

ترامپ که این روزها، پیروزی اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و موضع‌گیری‌هایش درباره مسائل مختلف جهانی موجی از نگرانی ها را در جامعه جهانی به همراه داشته است، رهبر فقید کوبا را «دیکتاتوری وحشی» خواند.

ترامپ در دومین واکنش به درگذشت فیدل کاسترو گفت: 'فیدل کاسترو یک دیکتاتور وحشی بود که بیش از شش دهه مردم کشورش را سرکوب کرد.'

ترامپ افزود: میراث حکومت کاسترو برای مردم کوبا چیزی جز فقر، فلاکت، بدبختی، جوخه اعدام و تبعید نبود و مردم کوبا در این سال ها، دشواری های زیادی متحمل شدند.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا بدون توضیح درباره سیاست های دولت آینده خود در قبال کوبا گفت که تمام تلاش خود را برای آزادی مردم کوبا به کار خواهد بست.

پدر انقلاب کوبا روز جمعه در سن 90 سالگی در گذشت.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 606782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =