مرز باریک بین منافع گروهی و شخصی و جناحی و منافع کلان نظام در طی ماه های اخیر، ذهن دلسوزان نظام، مقام معظم رهبری، مردم و رسانه ها را به خود معطوف کرده است.

آیا می شود نگرانی و دغدغه های رهبری برای ماجرای فیش‌های حقوقی را دید و حتی عدم رضایت معظم له را در مورد میزان پیگیری آن، که نشان از سطح بالای انتظارات رهبری در برخورد با فساد است را مشاهده کرد اما در مورد ماجراهایی که افکار عمومی را مانند فیش های حقوقی درگیر کرده است، تعلل به خرج داد؟

"شک" و "تردید " نسبت به نفوذ فساد در برخی دستگاه‌ها و نهادهای عمومی نظام، بدترین آفتی است که می تواند ریشه های محکم نظام که در دل مردم جا دارد را سست کند.

در چنین شرایطی راهکار میراث داران نظام مقدس جمهوری اسلامی چه می تواند باشد ؟

اگر این تردید افکنی ها، خدعه و نیرنگ دشمنان نظام است، چه راهی بهتر از باز کردن درهای تمام دستگاه‌ها و نهادها، برای نظارت مستقیم مردم و اثبات شفافیت و سلامت آن است و اگر به هر دلیل فسادی رخ داده که می تواند عمدی یا غیر عمد باشد، باز هم چه راهی بهتر از اینکه نهادهای نظارتی و بازرسی بدون مماشات به آن بپردازند.

آیا چیزی بجز اعتماد مردم به نظام، در جمهوری اسلامی ایران اولویت دارد؟ مگر معمار کبیر انقلاب اسلامی برای ما میراثی گرانبهاتر از "اولویت قانون و لاغیر" به ارث گذاشته است؟

در ایامی که ستون های انقلاب در چهارمین دهه حیات خود روی دوش تک تک حامیانش قرار دارد، چه امری مهم تر از اجرای مر قانون برای ادای دین به جمهوری اسلامی ایران داریم؟ نمی توانیم خود را دلسوز نظام و پیرو فرمایشات رهبری بنامیم اما با افکار عمومی که در برخی امور با ابهامات و سئوالاتی مواجه می شود، برخورد سلبی داشته باشیم.

اتفاقات رخ داده در ماه های اخیر در نحوه برخورد با کسانی که می خواهند ناظر بدون مصلحت اندیشی بر تمام دستگاه‌ها و نهادهای نظام و برای مقابله با فساد باشند، دل هر انقلابی پیرو رهبری را به درد می آورد.

مسئولان نظام باید مراقب باشند که مطالبات رهبری بدون پاسخ نماند. چطور می توانیم به مردم بگوئیم دغدغه اصلی رهبری، برخورد با هر نوع تخلف و در هر سطحی است ولی از سوی دیگر، افرادی که خواستار نظارت بر دستگاه های کشور هستند را با تهدید، مجبور به سکوت کنیم.

خلاصه کلام اینکه این نظام، نه با طرح سئوال و تردید در مورد سلامت مالی دستگاه‌ها و نهادهای عمومی‌اش، بلکه با بی تدبیری در چگونگی تعامل با مردم، مقابله با شفاف سازی و ممانعت از انهدام لایه های فساد، آسیب خواهد دید، پس نگذارید نسل جوان تصور کند که نظام، یارای پاسخ دادن و شفاف سازی را نداشته و پاسخ به سئوال را با حکم جلب می دهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 606889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =