سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیون دلاری‌ ام‌تی‌ان افریقای جنوبی روی مخابرات و آی تی ایران

ام تی ان افریقای جنوبی پس از اعلام خبر سرمایه‌گذاری 22 میلیون دلاری روی تاکسی آنلاین ایرانی، اعلام کرد برای بازسازی زیرساخت مخابراتی و توسعه حوزه آی تی 700 میلیون دلار در ایران سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، استفان ون کولر، مدیر جدید استراتژی‌ام تی ان (شریک ایرانسل در ایران) در مصاحبه با رویترز ضمن اعلام این مطلب گفت اقتصاد دیجیتالی در ایران به‌سرعت در حال رشد است و ام تی ان قصد سرمایه‌گذاری روی زیرساخت‌های مخابراتی و آی تی و تجارت الکترونیک در این کشور دارد و سرمایه‌گذاری روی تاکسی آنلاین ایرانی به مبلغ 22 میلیون دلار ازاین‌دست است.

ام تی ان قادر به بازگرداندن سود سهام انباشته خود تا این اواخر نبود اما اکتبر اعلام شد شروع به دریافت نقدی کرده و 6 ماه طول خواهد کشید تا این فرایند انجام شود.

در پی ثباتی فزاینده در نیجریه ارزش سهام ام تی ان در این کشور با کاهش شدید مواجه شده و کمپانی موفق افریقای جنوبی در تلاش است تا برای جبران روی بازار ایران سرمایه‌گذاری کند اما با ورود ترامپ همچنان تردیدهای سیاسی در این زمینه باقی است که تا چه حد می‌تواند وارد بازار پرتنش خاورمیانه شود.

«کولر» در پاسخ به این سؤال که ترامپ مانع سرمایه‌گذاری بیشتر در ایران می‌شود گفت سؤال سختی است و واقعاً نمی‌دانم چه اتفاقی رخ خواهد داد.

به‌هرحال ام تی ان به اسم بازسازی شبکه مخابراتی خود در ایران و گسترش خدمات تجارت الکترونیک قصد دارد به سرمایه‌گذاری 700 میلیون دلاری خود در ایران ادامه دهد و «کولر» در این زمینه روی دو محور «سفر» و خرده‌فروشی آنلاین تأکید می‌کند که به دلیل سرعت رشد این دو حوزه بازار ایران بسیار محبوب آنهاست.

به دلیل جمعیت بالای جوانان در ایران و مالکیت تلفن همراه توسط آنها، بسیاری از اپراتورهای مخابراتی و اینترنتی دنیا (چه آمریکایی و چه انگلیسی) علاقمندی خود به بازار ایران را نشان داده و حتی برخی از آنها در حال ورود رسمی به ایران هستند و به همین دلیل ام تی ان نمی‌خواهد این بازار بزرگ را به نفع رقبای آمریکایی یا اروپایی از دست بدهد.

منبع: آی او ال

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 607154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =