ایرنا نوشت: دونالد ترامپ در یک پیام توییتری اعلام کرد که تصمیم دارد همه فعالیت های تجاری خود را به منظور احتراز از اصطکاک منافع و تمرکز بیشتر بر وظایف ریاست جمهوری خود به طور کامل کنار بگذارد و در نظر دارد این تصمیم را در یک کنفرانس مطبوعاتی به همراه فرزندان خود اعلام کند.

با ادامه نگرانی های جهانی مبنی بر این که کسب و کار تجاری ترامپ ممکن است موجب اصطکاک منافع در رابطه با فعالیت های بازرگانی و مالی او در مقام رئیس جمهوری آمریکا شود٬ وی روز چهارشنبه در یک پیام توییتری اعلام کرد همه فعالیت های شخصی تجاری خود را کنار خواهد گذاشت.

در این پیام روشن نشده است که آیا این تصمیم شامل فروش کامل سهام های بازرگانی او نیز خواهد شد یا فقط تصمیم دارد اداره کسب و کار و دارایی های خود را همانطور که قبلا گفته بود به فرزندان خود واگذار کند که این از نظر کارشناسان نگرانی های مربوط به اصطکاک منافع را بطور کامل برطرف نخواهد کرد .
وی در این پیام توییتری اعلام کرده است که در نظر دارد در روز 15 دسامبر یعنی قبل از اعلام رای نهایی مجمع گزینشگران در مورد پیروزی او٬ به همراه فرزندان خود در یک کنفرانس این تصمیم را اعلام کند و در توضیح دلیل این تصمیم گفته است که می خواهد با تمرکز کامل بر وظایف ریاست جمهوری خود بار دیگر به آمریکا عظمت ببخشد.
رئیس جمهوری منتخب آمریکا در عین حال گفته است که او به لحاظ قانونی خود را ملزم به این کار نمی بیند و صرفا از آن جهت که این تصمیم از' اهمیت صوری ' برخودار است٬ چنین تصمیمی گرفته است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 607397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =