شبکه عظیم جنایی-سایبری که میلیون‌ها دلار خسارت در فضای مجازی به بار آورده است در یک عملیات چندملیتی در آمریکا و اروپا موردحمله قرارگرفته و 5 نفر دستگیر شدند.


به گزارش خبرآنلاین، یوروپل و وزارت دادگستری آمریکا در یک عملیات حساب‌شده 5 نفر از اعضای شبکه توزیع‌کننده بدافزار آوالانچ را بازداشت کرده و سرورهای اصلی آنها را شات دان کردند.

یکی از بازداشت‌شدگان به گفته مقامات یوروپل رهبر اصلی شبکه جنایی-سایبری آوالانچ بوده است که اکنون به دام پلیس افتاده است.

این شبکه که پس از 4 سال تحقیق گسترده به دام افتاد، تنها با حمله به سیستم بانکی در آلمان بیش از 6 میلیون یورو خسارت به بار آورده است.

در این حمله فیزیکی-مجازی بیش از 800 هزار دامنه اینترنتی مسدود شده و  221 سرور مظنون به همکاری غیرمستقیم نیز با دریافت هشدار سرویس‌های خود را در ارتباطا با بدافزار آوالانچ از کار انداختند.

درواقع آنچه موردحمله قرارگرفته زیرساخت‌های تعریف‌شده برای بات نت آوالانچ است که از طریق آن بدافزار مالی cITADEL و باج افزار tESLAcRYPT اجراشده و حملات DDOS از طریق این شبکه پشتبیانی می‌شده است.

زیرساخت جنایی-سایبری آوالانچ با معماری ویژه از طریق سرویس fast-flux هر 5 دقیقه نام و آی پی خود را عوض می‌کرده تا به دام نیفتد.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 607792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =