دولت و دستگاه قضایی در رابطه با حقوق‌های نجومی پاسخگو باشند

مهرنوشت:نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: مسئولان مقابل زیاده خواهی و عهد شکنی آمریکا موضع گیری قاطع داشته باشند

آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر در سخنانی با دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا سبب اصلاح رفتار اجتماعی انسان ها می شود.

وی بیان داشت: امام حسن عسگری(ع) می فرماید که اگر سه موضوع تقوا و ورع، بخشندگی و انفاق، حلم و بردباری توسط افراد در جامعه رعایت شود ما شاهد اصلاح جامعه و افراد هستیم.

نیروی دریایی از توان دفاعی بالایی برخوردار است

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در ادامه سخنان خود با اشاره به حلول ماه ربیع الاول عنوان کرد: این ماه سرشار از سرور و شادی بوده و در آن مناسب های فراوانی مانند آغاز هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه، جانفشانی امام علی(ع) در شب لیله المبیت، آغاز امامت آخرین ذخیره الهی حضرت مهدی موعود(عج)، سالروز ازدواج پیامبر(ص) با حضرت خدیجه، ورود پیامبر به مدینه و همچنین ولادت با سعادت پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) وجود دارد.

آیت الله میرعمادی با اشاره به هفتم آذر ماه روز نیروی دریایی بیان داشت: نقش نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به اینکه مقاومت ۳۴ روزه تکاوران دریایی در خرمشهر در ذهن ملت ایران ثبت شده است بیان داشت: حضور نیروی دریایی در عملیات های متعدد دوران دفاع مقدس مانند شکست حصر آبادان، خیبر، ولفجر هشت و ... فراموش نشده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس یک نیروی مقتدر بود که مقابل نیروی دریایی صدام و حامیان صدام به خوبی ایستادگی کرد افزود: نیروی دریایی در طول این مدت خوش درخشید و از توان دفاعی بالایی برخوردار است.

ضرورت تصویب قانون صحیح و متقن

آیت الله میرعمادی با اشاره به تامین امنیت دریایی کشور توسط نیروی دریایی، مقابله با دزدان دریایی و حفاظت از منافع جمهوری اسلامی ایران در دریا تصریح کرد: دلاوران نیروی دریایی با تجهیزات و امکاناتی که در اختیار دارند در مقابل کوچکترین تجاوز دشمن می ایستد و به آنها پاسخی کوبنده خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه امروز شناورهای بزرگ آمریکا، اروپا و بعضی کشورها در خلیج فارس نمی توانند هیچ گونه اقدامی انجام دهند گفت: همچنین شناورهای کشورهای مختلف در خلیج فارس از نیروی دریایی ایران استمداد می کنند و این امر نیز نشانه قدرت و توان دفاعی نیروی دریایی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در ادامه سخنان خود با اشاره به ۱۲ آذر روز تصویب قانون اساسی گفت: از جمله مسائلی که همواره امام(ره) به آن تاکید داشتند مسئله رعایت قانون، قانون گرایی و احترام به قانون است.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر رفع مشکلات موجود در قانون اساسی کشور گفت: مشکلات موجود موجب شده که برخی به نفع خود از قانون اساسی استفاده کنند و این در حالیست که کسانی که قانون را تصویب می کنند باید همه جوانب را مدنظر قرار دهند و قانون صحیح و متقنی را تصویب کنند.

وی با بیان اینکه قانون نباید مانند قانون ترافیک خرم آباد باشد که یک مسیری را به خاطر ۲۰ متر یک طرفه کرده اند افزود: بعید می دانم که غریبه ای وارد شهر خرم آباد شود و بتواند به راحتی آدرس خود را پیدا کند.

برخورد با فساد و حقوق های نجومی مطالبه دانشجویان است

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در ادامه سخنان خود با اشاره به ۱۶ آذر ماه و روز دانشجو بیان داشت: این روز، روز به ثمر نشستن جنبش دانشجویی بود و نماد استکبار ستیزی است.

آیت الله میرعمادی تاکید کرد: امروز دانشجویان ما با سلاح علم، تقوا، آگاهی، بصیرت دشمن شناسی و با بنیه علمی خود در هر زمینه ای متخصص بوده و این امر نشان می دهد که ایران اسلامی از ظرفیت نیروی انسانی بالایی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه امروز یکی از اقشاری که منویات مقام معظم رهبری را به جد دنبال می کند قشر دانشجو است گفت: دانشجویان از مسئولان مطالبه می کنند و تحقق اقتصاد مقاومتی را از مسئولان مطالب می کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه دانشجویان با شجاعت و صراحت حرف خود را مطرح می کنند گفت: برخورد با فساد، اختلاس و حقوق های نجومی از مطالبات مهم دانشجویان و مردم است.

دولت و دستگاه قضایی در رابطه با حقوق های نجومی پاسخگو باشند

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه سوال دانشجویان این بوده که حقوق های نجومی چه شد و چه میزان از آنها به بیت المال بازگردانده شد گفت: به طور حتم کسانی که ماهانه ۲۰۰ میلیون تومان حقوق گرفته اند از راه نامشروع بوده و چرا دولت و دستگاه قضایی کار نمی کنند تا مقام معظم رهبری برای بار سوم مجبور شوند که در این رابطه تذکر بدهند؟

وی با بیان اینکه این امر موجب سلب اعتماد عمومی و فاصله طبقاتی شده است گفت: دولت و دستگاه قضایی در مورد حقوق های نجومی برخی افراد پاسخ بدهند که چه کاری انجام داده اند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به بی تدبیری ها و کوتاهی های صورت گرفته در برخورد با حوادث اخیر مانند برخورد دو قطار مسافربری و جان باختن بیش از ۵۰ نفر، زائران اربعین و حادثه انفجار اخیر گفت: باید در این رابطه پیگیری شود و مقصر حادثه شناسایی، معرفی و مجازات شود.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه با هر بارندگی آب، برق، گاز و ... قطع می شود گفت: این مسئولیت ها متوجه چه کسی است؟ چه کسی باید پاسخ بدهد؟

مسئولان مقابل زیاده خواهی آمریکا موضع گیری قاطع داشته باشند

وی گفت: مطالبه و انتظار مردم، نسل جوان و دانشجو پاسخ به این سوالات است و مسئولان باید در برابر مردم پاسخگو باشند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه امروز که تحریم ها علیه ایران از سوی مجلس آمریکا ۱۰ سال دیگر تمدید شد مردم انتظار دارند مجلس ایران نیز در این رابطه موضع گیری کند گفت: مجلس آمریکا قانون علیه ما تصویب می کند، مجلس ایران چه می کند؟ دولت آمریکا تهدید می کند، دولت ایران چه می کند؟ چقدر باید ما دچار وادادگی باشیم؟

آیت الله میرعمادی تاکید کرد: مردم از دولت و دستگاه قضایی و مجلس می خواهند که برابر این زیاده خواهی ها و عهد شکنی های آمریکا موضع گیری قاطع و محکم از خود نشان دهند.

وی در پایان سخنان خود سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) و رحلت حجت الاسلام شاهرخی را تسلیت گفت و افزود: حجت الاسلام شاهرخی نماینده سابق مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، شخصیتی انقلابی و مبارز بودند که از انقلاب اسلامی ایران همواره دفاع کردند

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 608037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =