تردد در گردنه های کوهستانی زنجان با تجهیزات زمستانی ممکن است

ایرنا زنجان نوشت؛رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: با توجه به برودت هوا در گردنه ها و جاده های کوهستانی این استان، احتمال یخ زدگی سطح راه ها وجود دارد و از همین رو تردد در این راه های ارتباطی با تجهیزات زمستانی امکان پذیر است.

محمد امینی افزود: با توجه به اینکه بارش برف و باران از بامداد روز جاری در همه مسیرهای استان زنجان آغاز شده است، هم اکنون بارش باران در همه جاده ها و آزاد راه های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین در جریان است.
وی تاکید کرد: بارندگی در جاده دندی تخت سلیمان به صورت برف جریان دارد.
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: هم اکنون مه غلیظ در گردنه پاپایی جاده زنجان - بیجار دید افقی رانندگان عبوری از این مسیر را کاهش داده است.
امینی خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه اکیپ های راهداری آماده نمک پاشی و برف روبی جاده های برفی این استان هستند.
وی تاکید کرد: رانندگان باید با احتیاط بیشتر و رعایت فاصله طولی در گردنه های کوهستانی استان زنجان که برفی است، تردد کنند.
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان، از همه رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی این استان خواست، از سبقت و سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و عجله در ادامه مسیر پرهیز کنند و خودروهای خود را مجهز به تجهیزات زمستانی، چراغ های مه شکن، وسایل گرمایشی، پتو و جیره غذایی خشک کرده و بدون این تجهیزات سفر نکنند.
امینی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 28 اکیپ راهداری در 28 گردنه کوهستانی و صعب العبور این استان به طور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می دهند.
وی افزود: کسانی که قصد سفر دارند برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه 141، سایت www.141.ir و نرم افزار موبایلی 141 ارتباط برقرار کنند تا بتوانند سفر خود را مدیریت و برنامه ریزی کنند.
به گزارش ایرنا، رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: هموطنان می توانند برای اطلاع از وضعیت راه های این استان با سامانه 1816 در تماس باشند.
امینی تاکید کرد: هم اکنون بارش باران در جاده ها تبدیل به برف شده است.
31 دستگاه نظارت تصویری و 58 دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 20 دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و 600 کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 608078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =