ایران چگونه می‌تواند ایدز را کنترل کند؟/ لوئیس: از ۶۸ هزار نفر، تنها ۸هزار مبتلا به ایدز تحت درمان‌اند

گری لوئیس هماهنگ کننده سازمان ملل در تهران گفت: در خاورمیانه ایران برنامه خوبی برای کنترل ایدز داشته است اما خب این تلاش ها باید ادامه داشته باشد، براساس آمار رسمی در ایران حدود ۷۳ هزار نفر مبتلا به ایدز هستند

به گزارش خبرآنلاین، گری لوئیس هماهنگ کننده سازمان ملل در تهران در نشست روز جهانی ایدز که در محل خبرگزاری خبرآنلاین برگزار شد، به اهداف ۹۰ - ۹۰ - ۹۰ سازمان ملل برای کنترل ایدز اشاره کرد و گفت: براساس این هدف باید ۹۰ درصد افراد مبتلا به ویروس باید وضعیت خودشان را بدانند، در ادامه ۹۰ درصد از ۹۰ درصد این افراد باید داروهای ضد ویروسی را دریافت کنند و ۹۰ درصد از ۹۰ درصد از ۹۰ درصدی از افرادی که این دارو ها را دریافت کردند باید در وضعیتی قرار بگیرند که دیگر انتقال ایدز نداشته باشند.


او در ادامه وضعیت پیشگیری از ایدز در ایران را خوشبینانه توصیف کرد و گفت: این وضعیت خوشبینانه اما باید با تلاش‌هایی همراه باشد، چرا که در حال حاضر در ایران حدود ۷۳ هزار نفر با ویروس ایدز زندگی می‌کنند، همچنین از زمانی که سیستم ثبت ایدز در ایران کار خود را آغاز کرد حدود ۳۲ هزار نفر شناسایی شدند و آمار تجمیعی ایدز نشان می‌دهد، هنوز راه انتقال از طریق سرنگ بیشترین راه انتقال ایدز در ایران است و ۸۵ درصد از این مبتلایان را مردان تشکیل می‌دهند. 


او در ادامه اهداف ۹۰ - ۹۰ - ۹۰ سازمان ملل برای کنترل ایدز را در مورد ایران محاسبه کرد و گفت: در خاورمیانه ایران برنامه خوبی برای کنترل ایدز داشته است اما خب این تلاش ها باید ادامه داشته باشد، براساس آمار رسمی در ایران حدود ۷۳ هزار نفر مبتلا به ایدز هستند و اگر ۹۰ درصد این ۷۳ هزار نفر را محاسبه کنیم، می‌شود ۶۸ هزار نفر. یعنی ۶۸ هزار نفر باید از وضعیت خودشان آگاه باشند، دارو دریافت کنند و با دریافت دارو مانع انتقال ویروس شوند.

گری لوئیس در ادامه افزود: اما آمار کسانی که در حال دریافت خدمات درمانی هستند چقدر است؟ حدود ۸ هزار نفر. یعنی ۸ هزار نفر از ۶۸ هزار نفری که می تواند از اهداف ۹۰ درصدی باشد.


هماهنگ کننده سازمان ملل در تهران در ادامه تاکید کرد: این ۸ هزار نفر که در معرض آموزش قرار گرفته اند نسبت به سال گذشته پیشرفت داشته است، چرا که سال گذشته که من در این باره صحبت می‌کردم،‌تعداد این افراد حدود ۶ هزار نفر بوده است.


او افزود: وزارت بهداشت در ایران این پروژه ۹۰ ۹۰ ۹۰ را اجرا کرده است اما خب این برنامه بلند مدت است و برای رسیدن به این هدف ما نیاز به یک تلاش جهانی هستیم.

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 608109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =