امروز، روز جهانی داوطلب است/ تقدیر بنیادکودک از داوطلبان همیاری دانش‌آموزان با استعداد اما نیازمند

به مناسبت روز جهانی داوطلب، مدیرعامل بنیاد کودک بر لزوم پایداری روند مشارکت مردمی در سطح جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، پانزدهم آذرماه (پنجم دسامبر) مصادف با روز جهانی داوطلب، فرصت مناسبی برای توسعه فرهنگ فعالیت‌های داوطلبانه و مشارکت مردمی در سطح جامعه است. اگر کودکان ما درست آموزش ببینندجامعه آینده ما را افرادی کاردان و متخصص خواهد ساخت، در نتیجه هرچه مشارکت داوطلبانه در این امر، بیشتر باشد، فرزندان توانمندتری خواهیم داشت.

بنیادکودک، یکی از سازمان‌هایی است که با همیاری داوطلبانه بسیاری از مردم برای حمایت از دانش‌آموزان با استعداد نیازمند فعالیت می‌کند. در همين زمينه،سرور دادخواه، مدیرعامل بنیادکودک، روزجهانی داوطلب را فرصتی مناسب برای ترغیب وحمایت از خدمات داوطلبانه اعلام کرد و گفت: مشارکت مردم در امر توسعه جامعه یکی از حقوق فردی، سیاسی و اجتماعی افراد است.

مدیرعامل بنیادکودک، اهمیت پایداری روند مشارکت مردمی در سطح جامعه را برشمرد و بیان کرد: روز جهانی داوطلب، بهانه‌ای است برای توجه بیشتر به این نوع مشارکت، تا بتوانیم با یاری یکدیگر، برای برخورد با مشکلاتی که آینده سرزمینمان را تهدید می‌کنند، راه‌های صحیحی بیابیم.

وی به لزوم فراهم ساختن امکان ترویج مفاهیم و رفتارهای سالم در جامعه اشاره کرد و افزود: داوطلبان همچنین با همکاری در انجام فعالیت‌های پژوهشی در توسعه، عمران و آبادانی جامعه خود نقش ایفا می‌کنند و در رفع مشکلات اقتصادی خانواده‌های نیازمند همت می‌گمارند.

این مسئول،گسترش فرهنگ فعالیت‌های داوطلبانه را در جامعه حائز اهمیت خواند و بیان کرد: بنیادکودک تلاش می‌کند در قالب مسئولیت اجتماعی با برانگیختن عواطف نوع‌دوستانه اقشار جامعه، در ایجاد فرصت و انگیزه رشد و توسعه برای تمامی افراد به خصوص محرومان و نیازمندان بکوشد.

دادخواه ضمن گرامی‌داشت روز جهانی داوطلب ادامه داد: داوطلبان بنیادکودک، مهرمندانی هستند که بی هیچ چشم‌داشتی با عشق، مسئولیت‌پذیری و حضور سبزشان در حمایت از دانش‌آموزان با استعداد نیازمند تلاش می‌کنند.

وی همیاری و همدلی دوست‌داران فرهنگ و دانش را در تحقق این امر، مهم برشمرد و افزود: علاقه‌مندان به حمایت از کودکان با استعداد نیازمند، می‌توانند از طریق وب‌سایت بنیادکودک به این خانواده بزرگ خیریه بپیوندند و با حمایت از دانش‌آموزان با استعداد، نیازهای زندگی‌شان را فراهم کرده و آینده‌شان را متحول کنند.

وی رسالت بنیادکودک را حمایت تحصیلی و معنوی از دانش‌آموزان با استعداد نیازمند خواند و بیان کرد: در حال حاضر تعداد 8 هزار و 700 دانش‌آموز از بورسیه بنیادکودک برخوردار هستند و این موسسه تاکنون توانسته است بیش از 12 هزار دانش‌آموز و خانواده‌های آنان را حمایت کند.

مدیرعامل بنیادکودک، یکی از امتیازهای این موسسه در ایران را دریافت مجوز ملی از وزارت کشور اعلام کرد و ادامه داد: این موسسه در سال 86 از هیات دولت مجوزی دریافت کرده که بر اساس آن،کمک به بنیادکودک جزء هزینه‌های قابل قبول مالیاتی محسوب ‌می‌شود.

گفتنی است، بنیاد کودک همواره می‌اندیشد «هیچ دانش‌آموز با استعدادی نباید به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی از تحصیل و تلاش باز بماند».

234 42

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 608917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =