در گزارش اخیر سازمان ملل اعلام شده است که یک سوم گونه‌های گیاهان و حیوانات جهان در خطر انقراض قرار دارند.

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد تنوع گیاهی و جانوری جهان در اثر نتیجه رشد اقتصادی کشورهایی مانند هند، چین و برزیل در معرض خطر قرار گرفته اند.
سازمان ملل در این باره گزارشی منتشر کرده است که نشان می‌دهد با وجود افزایش توجه کشورهای غربی به محافظت از گونه‌های گیاهی و جانوری در معرض انقراض، اشتهای روز افزون کشورهای در حال توسعه برای مواد اولیه اکوسیستم را در معرض خطر نابودی قرار داده است.
البته علاوه بر این موضوع، رشد جمعیت جهانی، آلودگی و افزایش محبوبیت شیوه زندگی غربی در دیگر کشورها از مهم‌ترین دلایل از بین رفتن گونه‌های در معرض خطر محیط زیست است.
این گزارش بر اساس نتایج حاصل از تحقیقاتی به دست آمده است که در بیش از 120 کشور جهان انجام شده است.
هم‌چنین بررسی‌های اخیر اتحادیه بین‌المللی حفظ محیط زیست نشان می‌دهد 21 درصد از همه انواع پستانداران، 30 درصد از دو زیستان و 35 درصد از بی‌مهره های جهان در معرض خطر انقراض قرار دارند.
احمد جوگلاف ریس انجمن تنوع زیستی در این باره گفت: اثرات این آسیب‌ها بسیار بیش‌تر از آن چیزی است که شما تصور می‌کنید. در حال حاضر سرعت انقراض طبیعی تقریبا هزار برابر نرخ انقراض در گذشته تاریخ طبیعی است.
به هر حال اگر ما بخواهیم با این سرعت روند مصرف منابع طبیعی و آلوده کردن محیط زیست را ادامه بدهیم حتما با مشکلات جدی در این باره روبه رو خواهیم شد.دانشمندان معتقدند اگر پیش‌بینی‌ها به حقیقت بپیوندد و جمعیت جهان تا سال 2050 به 9 میلیارد نفر رسیده و همه نیز شیوه زندگی مانند آمریکایی‌ها داشته باشد ما نیاز به 5 سیاره مانند زمین خواهیم داشت.

تلگراف ، 9 می

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 60897

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =