ایسنا نوشت: رئس کل گمرک ایران که پیش‌تر اعلام کرده بود، این سازمان به دنبال راه‌اندازی طرح پیش‌اظهاری و ترخیص کالا قبل از ورود به کشور است، از اجرایی شدن این طرح تا یک ماه دیگر خبر داد.

مسعود کرباسیان درباره‌ آخرین وضعیت این طرح، اظهار کرد: اقدامات اولیه آن انجام شده و قصد داریم به زودی این طرح را به مرحله اجرا برسانیم.

وی افزود: در حال حاضر به دنبال این هستیم که بتوانیم ارتباط‌مان را در خصوص راه‌اندازی این طرح با سایر سازمان‌ها نزدیک‌تر و الکترونیکی‌تر و پس از آن طرح را اجرایی کنیم.

رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه مانعی بر سر راه اجرای این طرح وجود ندارد، گفت: ما در حال ارزیابی محیطی برای اجرای طرح هستیم که ببینیم اجرای طرح به صلاح و نفع است یا نه، چرا که وقتی فردی پیش‌اظهاری می‌کند. در ابتدا مبلغی را پرداخت می‌کند و ممکن است این مبلغ بعدا تغییر کند و باعث رفت و برگشت مجدد شود، بنابراین ما به دنبال این هستیم که تا حد امکان این مشکلات را کاهش دهیم.

کرباسیان ابراز امیدواری کرد که طرح مذکور از حدود یک ماه دیگر راه‌اندازی شده و به مرحله اجرا برسد.

وی همچنین در خصوص بازرسی‌های فیزیکی از کالاهای وارداتی که به گفته او به نوعی تحمیل به واسطه فضاسازی‌ها، ادامه داد: ما در حال حاضر تمامی کالاها را بررسی می‌کنیم. ما نمی‌گوییم بازرسی انجام نشود، اما بازرسی‌ تنها این نیست که برویم و کالاها را بازرسی چشمی کنیم.

رئیس کل گمرک ایران با بیان این‌که ثبت سفارش کالا، بانک، شرکت حمل‌ونقل، سازمان ملی استاندارد، سازمان بنادر، انبار و ... همه چیز را تایید و بررسی می‌کنند، اظهار کرد: ما زمانی ال سی بانک را نداشتیم و معلوم نبود چه کالایی به کشور وارد می‌شود، اسناد حمل را نداشتیم و نمی‌دانستیم حجم کالا چقدر است، فروشنده فاکتور نمی‌داد و مشخص نبود کالا از کدام کشور می‌آید و چه شرکتی این کالا را بازرسی کرده است، بنابراین خودمان باید می‌رفتیم و به شکل فیزیکی و چشمی بازرسی را انجام می‌دادیم، اما در حال حاضر تمام دستگاه‌های مربوط و مذکور کارهای بازرسی را انجام می‌دهند و عملا نیازی به بازرسی دوباره ما نیست.

39225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 609289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیا A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
    1 0
    چه عجب یک طرح مفید دارید میدهید، عالی میشه اگر به این شکل پیش اضهاری کنیم، از هزینه های ترخیص کاسته میشود.